tisdag 1 mars 2016

Han har gjort det igen!

Häromveckan tog Alfred min symaskin och gick in till bästa grannen Carina! I hopp om att han skulle kunna sy på den! Tyvärr behöver den gå till farbror doktorn eftersom att jag "råkade" pilla ur 3 grejer där undertråden ska sitta. Jo, ja... Vi var lite osams jag och maskinen och så blev jag en gnutta irriterad för att undertråden inte ville som mej och så fick jag helt plötsligt 3 detaljer i min hand istället för en... Ja ja, så kan det gå.... *hakel*
 Han var i alla fall sjukt stolt den lilla minuten som han knatade över till grannen med maskinen i sin hand! Här skulle det sys!
 Och sydde det gjorde dom fast inte på min maskin då! Eller ja, enligt Cina och Alfred så gör tydligen Alfred det mesta själv på maskinen vilket i mina öron låter helt fantastiskt underbart härligt! Min lilla snart 8-åring syr en t-shirt liksom! Gissa om han var stolt när han kom hem med sitt mästerverk? JA! Lillebror fick en mössa i samma tyg som han är sjukt stolt över!;-)
Alfred önskar sig pengar när han fyller år! Han ska nämligen köpa sig en overlockmaskin! Japp det är sant! Han ska ta av sina besparing och köpa en maskin, ni hörde rätt! Så jäkla coolt!
Blir han inte kungen av sömnad, ja då vette tusan?;-)
 I fredags eftermiddag sprang han in där igen! (Japp, våra dörrar står ALLTID öppna till våra hus!;-)) och kom hem med detta pennfack som han hade sytt! De hade bläddrat i en sytidning och han hade fått syn på detta och vips hade dom sytt detta härliga hajfodral som pennorna ska ligga i!
Jag var skittaskig när jag frågade: -Du har väl inte sytt detta alldeles själv? Jo, men Cina hjälpte mej med dragkedjan, sen gjorde jag nästan allt själv! Och jo jag fick lov att fråga Carina! Det stämde! Helt otroligt! Han har gjort det igen! Skapat och format fram både en snygg t-shirt och ett pennfodral!

4 kommentarer:

  1. Underbara onge, han är ju alldeles underbar. Så duktig! Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är han! Nu hoppas jag att han håller i detta intresse och att han står på sig även om hans kompisar kanske tycker det är lite udda att hålla på med...

      Kram K

      Radera
  2. Åh men vad roligt att han gillar att sy!
    Du, vad gillar han för tyg? Mönster, färger osv.. Har en hel del som jag tänkt sortera ut men skickar gärna lite till honom så att han kan sy fler mössor, tishor och kanske kalsonger? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är såååå fantastsikt kul!
      Näemn åh! Va gullig du är! Han gillar allt med mösnter och färg! Men jag kan kolla med honom imorgon!

      Stor kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!