måndag 28 mars 2016

Min älskade förstfödde!

Idag fyller vår förstfödde älskade son Douglas 11 år! 
För 11 år var det precis som idag, annandagpåsk när han kom till världen!
För 11 år sedan på påskafton i vecka 35+5 gick vattnet! Från ingenstans forsade vattnet ur mej när jag satt och njöt i den underbara vårsolen!
Jonas fick nästan lite panik och tvingade mej att ringa bums in till förlossningen, samtidigt som min svärmor trodde jag kissat ner mej!?;)
Nä varför skulle jag ringa in till förlossningen nu? Jag skulle ju inte ha barn förrens om 4 veckor...
In kom vi och blev självklart inlagda... Dropp sattes in så att den lilla människan som växter inuti mej skulle utveckla sina lungor! För varje timme som han var kvar i mej, för varje timme utvecklades oxå hans lungor till stora och starka!
Sedan började väntan.... En evig väntan med massor av små pinvärkar... Så kom han äntligen till världen den 28/3-05! Så fin och så perfekt, 3170 gram och 51 cm lång! 
En stor och välväxt kille!
På morgonen har vi firat med 
skönsjungande sång, paket och tårta! 
I 11 år har jag fått vara mamma till denna underbart kloka och snälla unge!
Bortskämd är han oxå... Skitungen. Men det är han värd!!;)
En ny fin telefon, hockeyläger, skor och kläder!
Han har idag str 38 på fötterna, snart gått upp i vuxenstorlek på kläderna och är 100 gånger mer smartare än sin mamma!
(Kan man ju knappt tro att jag har en son på 11 år med tanke på att jag själv bara blir yngre och yngre och fortfarande är 21... *hehe*;))
Den här killen kommer bli något stort! De är jag helt säker på! Läkardrömmarna fortsätter! Underbart med drömmar!
Grattis älskade Douglas på din stora dag! Älskar dej!❤️

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!