onsdag 3 februari 2016

Man ska aldrig säga aldrig...

Jag kör ju mina PW´s... Trampar ihjäl min stackars Mr Dick så han gnäller som en stucken gris ibland... Jag gillar att hålla igång. Men detta väder har ju liksom inte precis gjort att man har kutat ut och sprungit...
Jag har saknat lite allsidig träning måste jag erkänna... Alltså jag ÄLSKAR min Mr Dick över allt annat och han är ett himla bra komplement när jag inte kan springa ute! Han ger mej bra träning i HELA kroppen!
Men så började jag tänka för ett par månader sedan att jag nog kanske var lite sugen på att skaffa mej ett gymkort... Där kan jag ju leka av mej lite bland vikter och annat! Sedan har de ju löpband, cyklar och roddmaskiner! Perfekt ju, då kan jag träna lite olika!
Sagt och gjort! I måndags gick jag ner till vår gym här i byn på skakande ben... Allts nja.. Jag känner mej inte riktigt hemma på ett gym, trots att jag varit medlem på olika gym förr om åren...
Så igår gick jag dit för att köra mitt allra första pass! Jag var fullkomligt skitnervös och hade minst 1000 fjärilar boende inuti min mage.. Jag är alltid sådan när det kommer till nya grejer. Blir toknervös och håller på att bajsa ner mej...
Men så kom jag in där och alla gick ju i sina träningstankar och tänkte nog inte ett skit på mej;-) Så steg jag upp på löpbandet och sprang 5 km och all nervositet försvann på ett kick! Ingen jävel bryr sig väl om hur jag tränar och på vilket sett... Bara jag som tror att folk har fördommar om en;-) *harkel*
Psyket och pannbenet fick jobba hårt vill jag lova. Fy fan rent ut sagt va tråkigt det är att springa på löpband. Men skitbra träning! Perfekt att hålla konditionen vid liv under vintern! Kanske kan jag och löpbandet en dag bli vänner? Man ska aldrig säga aldrig....;-)
Kanske är jag allt eller inget... Fast nu har jag faktiskt rört på mej ganska mycket under ett helt år. Inte dippat eller kört 1000% som jag ibland vissa år har gjort....
Klockan 05:15 befann jag mej på gymmet imorse och tränade överkroppen! Efter 50 minuters träning, konstaterade jag att jag har tappat alla de muskler jag en gång haft! Men nu jäklar ska de tillbaka och jäklar vilken underbar endorfinkick jag fick!
Jag mår verkligen så sjukt bra när jag tränar! Att jag inte riktigt fattar det själv när jag har mina dippar och jag inte orkar träna på en vecka eller så... Träning är verkligen den BÄSTA medicinen för att må bra i själen!
När jag kom till jobbet efter klockan 6 imorse åt jag en stor tallrik gröt, 2 ägg och en apelsin och sedan in i duschen! Lovar att det var en underbar början på dagen!
Imorgon bitti ska jag dit igen, då ska jag köra ben! Längtar redan!;-)

1 kommentar:

  1. Det är tur att alla är olika. Jag hade dött tråkdöden om jag var tvungen att springa på löpband hela vintern... Haha! ;-)
    Mycket hellre utomhus, fast med varma kläder och bra skor.

    Kram M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!