onsdag 24 februari 2016

Frustrerad....

Sitter här och är en gnutta (läs STOR gnutta) frustrerad... Känner att jag nästan håller på att krypa ur mitt eget skinn... Nä jag vet, det är inte det allra lättaste. Men det kanske går om man försöker? Jag vet inte, för jag har aldrig provat och det skulle nog göra förbannat ont att krypa ur sitt eget skinn va? ;-) Hade inte klockan varit så mycket hade jag sprungit rakt ut i skogen tills jag stupade och skrikit allt jag kunnat! Ja det är skönt att göra det! Eller förresten. Det vet jag ju inte, för jag har aldrig provat... Men det låter ändå skönt tycker jag!;-)
Jag är frustrerad för att:
  • För den svenska avundsjukan, att folk inte kan glädjas åt andras lycka och framgång. Utan snarare hoppas de på att allt ska gå åt helvete så att de kan sitta där och gotta sig åt andras olyckor....
  • Att byxorna sitter tajtare än vanligt.. Va fan är det för fel på mej och min kropp? Med tanke på hur mycket jag har tränat den senaste månaden och ätit (i mina ögon) ganska bra. Så borde väl för helvete inte byxorna bli mindre?
  • Att ungarna ALDRIG lyssnar på vad jag säger.. Det verkar som om de har tappat sina öron helt. Eller förresten, det är banne mej ett manssyndrom. Det är banne mej inte många män som lyssnar till punkt, nä inte på mej i alla fall....
  • Att 2 av 3 barn fortfarande är vakna och har inte en tanke på att försöka sova, trots att jag varnat dem massor av gånger. Nu ligger dom här. Tätt tätt bredvid mej och tycker förstås att jag ska sluta blogga. Glöm det säger jag bara.. Det här är banne mej min tid på dygnet!
  • Att jag fick hämta Alfred runt 14 tiden från fritids.. En ynklig sovande kille med huvudvärk och blek som ett lakan som sov sig igenom ett pass till här hemma... Om det är något fel på honom nu? Inte en chans.. Han är som en jäkla gummibjörn här intill mej och det verkar inte vara några fel på honom.. Men det är bara att vänta... Vi har varit väääldigt förskonade från sjukdomar det sista året!
  • Att den där förbaskade tvättkorgen ständigt är full hur mycket jag än tvättar... När tar tvätten slut? Trodde det skulle bli mindre ju äldre barnen blir?! Glöm det, nu är ju kläderna ännu större i storlek och de använder kläder som om de vore skitpapper som de använder sig av... Och varför torka sig på handuken 2 gånger efter att man haft gympa? Nä ner med den i tvättkorgen bara, så tvättar lilla mamsen allt... *morr*
  • Att jag har nyst (stavas det så? Alltså attjo prosit ur näsan) ungefär 30 gånger ikväll... Måtte det inte vara någon förkylning på G nu... Jag håller ju för bövelen på att träna så jag ska slippa stå i vassen i sommar!;-)
  • Att kolsyrepatronen tog slut nyss... Orka åka ner och köpa en ny nu? Nej du tack! Ja jag är beroende av bubbelvatten! Nej jag vet att det säkert är sååå mycket bättre med vanligt vatten! Men jag älskar bubbelvatten, så det så!
  • Det här med trotsåldern... När den ena ungen slutar med trots, tro fan att den andra börjar.. Åh herrejesus.. Det börjar komma tonårshormoner här i huset... Trodde man att trots när de är 2 är skitjobbig, så är det inget mot vad tonårstrots är... Herreguud i hela himlen säger jag bara. Pubertet och tonårs"trots" skojar man inte bara bort så där... Känslorna är banne mej mer utanför kroppen och springer på min lilla Douglas, än innanför....
  • Frustrerad för att jag känner mej så satans irriterad ikväll.. Alltså det är banne mej inte roligt att vara irriterad. Jonas ska vara såååå glad att han valde att vara borta just ikväll... Annars hade han förmodligen fått sig en och annan skrapa, den stackaren.... Är det inte så man säger om barn? Att de visar sina värsta känslor för de som de är trygga med? Jo då, jag är likdana, trots att jag är 36....
Jag vet att jag är skitful när jag är frustrerad... Men det är precis så här jag känner mej! Att jag helt plötsligt gått och blivit skelögd på ålderns höst.. Ja herreguuuud. Kan man bli det? Ja uppenbarligen, för det ser ni ju att jag blivit;-)
Men den här frustationen kommer säkert att vara över imorgon, trots att jag varken sprungit ut i skogen och skrikit eller krupit ur mitt eget skinn;-) Är den inte borta, så lär ni nog få ett inlägg om det! Var så säker;-)
Och förresten... Förlåt mej för alla fula ord och svordomar som "råkat" komma med i detta inlägg... Men ibland måste orden ut! Så är det bara! Sa jag att jag var frustrerad? *haha*

1 kommentar:

  1. Håller med 100% om allt med barnen. Varför kan de inte inse hur skönt det är att sova?? Kämpa på��

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!