lördag 14 november 2015

Vad händer omkring oss?

Fredagen den 13:e igår... Vidskepliga jag som ALDRIG lägger nycklarna på bordet, ställer skor på bordet eller som går under stegar och som spottar 3 gånger åt både höger och vänster när en svart går över vägen... Ja ni kan ju bara gissa om jag var vidskeplig igår? Jonas flög till Amsterdam på konferens. Åh herregud, innan han hörde av sig att han kommit fram, var jag skitnervös.... Fy tusan va dåligt jag mådde..
Det flöt på bra igår. Inga hemska incidenter hände, trots fredagen den 13:e.. Jo vi höll faktiskt på att krocka.. En bil som bara kom på att han skulle in och tvärstannade framför mej så jag och Douglas fick lov att tvärnita. Nu gick det bra och alla som inte tror på skrock tänker ju förstås att det kunde hända vilken annan dag som helst...
Mitt humör är inte vad det borde vara.. Jag känner inte igen mej själv. Blir nästan lite rädd för hur negativ och dum jag är.. Är skör som en liten fågelunge och har stängt in mej flera gånger i sovrummet idag och bölat en skvätt utan att veta varför?
Jag har nu tänkt i flera veckor att det nog ger sig. Att jag ska må bättre, men NEJ snarare tvärt om. Jag mår nästan bara sämre och sämre.
Den där ilskan som jag känner inom mej. Jag vet inte vart den kommer ifrån? Jag som annars är en människa som är glad (oftast), positiv och sprallig. Är bara sur, grinig och negativ och skulle helst av allt bara vara här hemma innanför dessa 4 väggar så att det inte råkar komma ur någon ful groda som kan såra någon annan fin människa...
Igår kväll släckte vi ner redan klockan 21:15! La oss alla 4 i vårt sovrum! Ni vet, när katten är borta dansar de små råttungarna i sängen;-)
Alltså sååå mysigt att ligga där alla och läsa!
Jag och Douglas somnade till P3 dokumentär och John Blund kom redan 22:30!
Har vaknat 70 gånger inatt. Vaknat av att jag legat i en vattenpöl av svett.. Hela jag är dyngsur i svett... VAD ÄR DET SOM HÅLLER PÅ ATT HÄNDA I MIN KROPP?
Vaknar klockan 4:48 och kan inte somna om... Vaknar bredvid dessa älskade små barn.... Att vakna upp och se dom ligga så där omslingrande kring varandra. Ja det får mitt hjärta att svälla över av kärlek! Dom där 2 alltså! Humle och Dumle i ur och skur!
Jag lägger mej med telefonen, börjar surfa runt lite och möts av en fruktansvärd tragedi i Paris! VAD ÄR DET SOM HÄNDER OMKRING OSS?
Självklart kan jag inte somna om.. Lägger mej och tar mina små barns händer och överbeskyddar dem...
Jag kan inte ta in vad som har hänt i Paris, jag kan det inte... Det är precis stop i min kropp och hjärna.. Jag tycker att det är så fruktansvärt förskräckligt att jag helst av allt bara vill gråta... Men jag kan inte ta in det. Jag kan inte ta in i min hjärna allt som händer runt omkring oss nu, jag kan inte hur mycket jag än vill. För då kommer jag inte att kunna stå upp. Jag klarar inte av att se på nyheterna längre....
Vart i världen är vi trygga någonstans? Är vi trygga i Sverige? Ja just nu, men kanske inte imorgon...
Jag kryper ner i sängen och drar mitt varma täcke över mej denna lördagseftermiddagen... Jag hittar inga mer ord att skriva nu. Men allt är så hemskt, så fruktansvärt hemsk.. Vad händer med vår väld?
Ikväll ska jag till min mamma, träffa svägerska och bror och brorsbarn! De blir bra för mej! I deras sällskap kan jag vara precis som jag mår! De vet hur jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!