onsdag 4 november 2015

Status:

  • KÄNNER: Mej SVÄLLD!!! Alltså den här magen tar knäcken på mej... Ja jag vet, så enkelt att lyfta telefonen och plinga till lilla farbror doktorn.. Men jag ska.. Jag ska.. Jag ska!! Ska bara dra på det lite mer och klaga ännu lite mer först bara;-)
  • HAR: Förmodligen PMS.... Lyckost mej som lyckats dra på mej PMS -besvär 3 veckor av 4 möjliga de sista månaderna.. Ni måste vara otroligt avis på mej... *harkel* Är så fruktansvärt jobbigt att liksom bli helt knäpp och vräka ur sig en massa ord ena stunden för att i andra undra om det verkligen var jag som blev så där arg och undra varför jag blev så arg?
  • ÄR: Enligt mitt yngsta lilla barn VÄÄÄÄÄRLDENS dummaste mamma som inte lät honom leka klockan 18:00 ikväll.. 18:45 sussade han gott för natten... Undra VEM som egentligen var väääärldens snällaste?;-)
  • SKULLE: Kunna äta upp en hel gris... Är konstant hungrig och när jag börjar äta så får jag ont i magen... Nä kanske inte en hel gris då, för just griskött är jag inte särskilt förtjust i...
  • BÄSTA: Att jag under de sista veckorna somnat innan klockan 22 och fått till otroliga 7-8 timmar per natt! Halleluja!
  • ÄLSKAR: Att jag och en kär vän träffas varje onsdag på lilla Kinaresturangen här i byn, för att intaga lunch och att vräka ur sig lite skit! Kommer förmodligen få bajs på våra tungor snart, så mycket skit pratar vi!;-)
  • IRRITERAR: Stör och irriterar mej något så fruktansvärt mycket på folk som ska kunna och veta ALLT.. Såna där besserwissrar... Träffar en HEN en gång i veckan (NEJ det är ingen fara, hen läser troligtvis INTE min blogg och hen skulle aldrig heller uppfatta att jag skriver om hen för JA så självupptagen är hen) och mina öron blöder tame sjutton efter den timmen varje vecka.. Jag har liksom bara sån lust att ställa mej upp och SKRIKA allt vad jag kan och samtidigt ruska om hen och säga att du har fan inte rätt i allt, trots att du tror det.. NEJ jag säger inget utan spyr istället galla över hen när jag kommer hem till Jonas, samtidigt som jag torkar mina blodiga skavda öron!
  • SKULLE: Ja egentligen skulle jag behöva stå i tvättstugan i 2 dagar och sortera tvätt.. Alltså jag säljer snart min tjänst som tvätterska.. Tycker det är så fruktansvärt TRÅKIGT att stå i tvättstugan.. Finner ingen som helst ro att stå där.. Nej jag lyssnar på min mage istället och lägger mej i fosterställning och släpper ut gaserna ur min mage!
  • ÄR: Ja gasig.. Enigt min kära familj luktar det tydligen avlopp vart jag än går här hemma.. Ja men gaserna måste ju ut och det är helt underbart att lätta på trycket!
  • UNDERBARASTE: Mina morgonpromenader! Japp, trots att det är årets tråkigaste månad, så är det så härligt att ge sig ut varje vardagsmorgon och gå! Tjattrande med sin vän!
  • TYPISKT: Att jag inte bara är hungrig, utan också så fruktansvärt sugen på allt! Skulle kunna hinka i mej massor av bubbelvatten och tugga massor av tuggummi just nu om det inte vore för: 1.) Kolsyrepatronen är slut.. 2.) Har inga tuggummin och 3.) Man ska INTE varken tugga tuggummi eller dricka bubbelvatten när man har en sån mage som mej, det har jag faktiskt googlat mej till! Får väl gnaga mej i armen istället! Jo för allt som står på nätet ska man väl lita på, eller hur är det? Man kan faktiskt ställa många olika diagnoser själv på och om sig själv genom att använda google! Testa! *fniss*
  • NU: Är jag sååå förtjänt att krypa upp i soffan och titta på Modus! Sen ska jag sova och sen är det bara 2 arbetsdagar kvar att jobba! Sen har vi gjort den här veckan!
Nu kanske ni förstår att jag klagar på uppsvälld och up fuckad min mage är? Så här ser min mage ut var och varannan kväll.. Så där roligt faktiskt att se ut som om jag har en liten bebbe i magen i typ v30...
Kanske bor det någon därinne? Ja vem vet? Kanske kommer det ut en liten konstig varelse om si så där 10 veckor som både kan prata, har tänder, snusar och med huvudet fullt av hår;-)

3 kommentarer:

  1. Fixa en tid och ta ut spiralen. Och, googla laktosintolerans ... Gaser och uppsväll - check! Köp ett laktostest på Apoteket.

    Testa sen 2 veckor utan laktos, ALLT finns i laktosfritt och det funkar och smakar som vanligt, så du behöver inte göra nåt special åt dig. Hårdost är laktosfritt. Kvarg, glass, mjölk och mjölkchoklad brukar vara det som man reagerar värst på.

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tänkte ge tipset om glutenfri kost. Men jag vet inte om det hjälper.

    SvaraRadera
  3. Sorry, men det är nog dags att du bokar in de där läkarbesöket nu. Lite prover hade nog inte skadat.. Och som de andra tipsat om så kanske du skulle testa om det är något med kosten som spökar?
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!