onsdag 11 november 2015

Jag är full:

Åh maj gad! Ni ska vara så in i bubblan glada att ni inte lever i min kropp just nu....
Jag är full av:
  • AGGRESIONER... Saker som gör mej så in i bomben irriterad och som man liksom inte vågar prata om... Saker som sticker så fruktansvärt mycket i ögonen på många av oss.. Sen så vågar man liksom inte säga det, för då kan det bli så där galet fel.....  Så nej, jag behåller istället mina aggressioner inuti mej och blir ännu argare för att jag tycker saker och ting är alldeles konstiga...
  • TANKAR... Ja många tankar som cirkulerar runt runt runt och så ännu lite mer runt.... Många bra, men en del dumma också... Varför tar oftast de negativa tankarana över de positiva?
  • HORMONER... Snacka inte om det.. Hade jag inte fått min mens idag (3 dagar försenad) så var jag helt säker på att jag var gravid... Jag kan bli så där ilsk på ett speciellt sätt när jag är gravid. Kan liksom söka mej till bråk, bara för att.. Nästan skapa ett ämne och sedan börja bråka om det.. Bli på ett visst sätt, så där konstigt envis(are) och att jag ska ha rätt, hur mycket jag än vet att det är helt fel... Japp, så har jag blivit de gånger jag varit gravid.. Nej då, inte hela graviditeten, utan bara de första veckorna... Så folke runt mej har härdat ut;-)
  • GRÅT... När man står i mataffären och inte har med ens egna barn, som man lämnat hemma för att de bråkade så mycket och som man just då skulle kunna sälja VÄLDIGT billigt. Och kommer ner dit och ser ett litet barn gråta och snora (för att den förmodligen varit precis lika jobbig som mina kids var 10 minuter tidigare) och mamman ignorerar det och man ser hur det ångar ur både näsborrar och öron på den stackars arma mamman.. Så är jag 1 sekund från att gråta, för jag helt plötsligt känner så mycket för de där barnet som gråter...
  • HEMLIGHETER... Alltså ni minns att jag skulle tala om en sak för er för 2 månader sedan.. Sen för ett par veckor sedan.. Men nu tror jag att jag måste vänta lite till, för jag känner mej inte riktigt redo och mogen ännu.. Alltså det är absolut ingen stor hemlighet för er kanske. Men en SUPERSTOR grej och hemlighet för mej!;-)
  • TRÖTTHET... Har skippat morgonpromenaden 3 dagar på raken.. Inget promenadsällskap och det resulterar i att jag är feg som en liten skit att gå ut i MÖRKRET ensam.. Jag är fullkomligt livrädd för fula gubbar, inbrottstjuvar och vargar.... Jag är egentligen jättepigg, för så här många timmar som jag sovit de sista nätterna, vet jag inte när jag gjorde sist? Alltså det är lite så att tröttheten och piggheten slåss där inuti mej... Så jag drog med Jonas på en liten kvällsPW nyss! Så skönt att få ut lite spring i benen! Och att få en gnutta luft!
  • PMS... Alltså ok... Jag har nog haft en släng av PMS till och från under många år.. Men seriöst, nu är det banne mej allvarligt. Hur mycket och hur länge kan man ha PMS? Känner ju liksom att den där PMS häxan i mej har flyttat in för gott... Är det ok eller? Absolut inte! Kan ju kanske vara så lätt som att ta ur den där förbannade spiralen någon gång som jag har tjatat om i ett år att ta ut nu..
  • AVUNDSJUKA... Mina kompisar och kollega och deras familjer åker till Dubai i 10 dagar imorgon.. Fy fasen va jag är avis... Tänk om 14 dagar när de är hemma igen och är full av sol, D-vitamin och härlig färg.. Sitter jag där och glor, är blek och är trött för jag har kanske lyckats få ihop si så där ett par timmars solintag från en blek vintersol och ett par nypor luft...
  • FETT... Jo så är det.... Alltså det här med att ha lätt att gå upp i vikt?! Jag räcker upp handen.. Åh va jag önskade att jag var precis som den där killen som jag såg igår som satt där smal och snygg. Öppnade sin cola och smaskade i sig sin Snickers, medans jag satt och gnagde på mitt äpple... Ok ok.. Jag vet att han kanske inte mår så bra inuti efter den kosten... Men ändå, jag tycker det är skit att jag ska behöva gå upp i vikt bara jag köper barnens lördagsgodis och inte ens luktar på det....
Alltså FÖRLÅT! Jag vet att jag är FULL av massa knäppa saker.. Men det är så in i baljan skönt att få vräka ur sig allt här!
Ungefär så här sammanfattar jag mitt humör just nu!
Imorgon är en annan dag! Visst är det så att man inte ska blicka bakåt, utan att man bara ska blicka framåt! Bra då lovar jag att göra det!
Tänk om jag kunde vakna till solskenshumör imorgon! Kanske skulle jag ta och ringa den där läkaren också som jag lovat er.. Jag ska, jag ska! Mmm jag vet, det är ju bara jag som har ont i magen och är sur och tvär!
Puss och god natt!

1 kommentar:

  1. Alltså det där jävla fettet kan jag skriva under på, det andra är inte så mycket jag just nu ;-)
    Men jag toppar vågen, är ungefär på mina gravidsiffror och luktar (gick ju bara upp 11 resp 12 kilo under graviditeterna, så det är iofs inte så svårt....).
    Kram J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!