tisdag 3 november 2015

Lite konstigt är det allt...

Att stiga ut mitt i mörkret den 3:e november och plocka en hel skål med smultron... Faktiskt jättekonstigt... 
Att dom inte är riktigt mogna, ja de är väl kanske inte så konstigt...
Men jag tänkte att om de står inne en dag eller två, så kanske de mognar? Har ingen aning om det funkar eller ej?
Alltså, det känns lite som årstiden är lite ur led, eller? Ja för det ska ju faktiskt inte vara normalt att kunna plocka smultron sen 3:e november.. Tycker inte jag iallafall...
Häromdagen såg jag blåklockor som blommade för fullt i dikeskanten.. Mmm, kändes oxå skumt och väldigt dumt faktiskt... Dom ska väl blomma på SOMMAREN och inte nu?!?
Att vi haft en alldeles underbar höst, ja de håller nog de flesta med om! Men vet ni?! Jag längtar faktiskt efter lite kyla och snö nu! Faktiskt! Ja ja, påminn mej gärna framåt februari mars där omkring när jag lessnat på vintern! Jo för det sägs ju att vi ska få värsta vargavintern i år! Ja men de är ju ändå ganska mysigt! Ja förutom elräkningen då...
Ja ni ser rätt.. Plantorna är fyllda av blommor och omogna bär... Tänk om de fryser sönder helt när de väl blir kallt? Då kanske vi inte får några bär till sommaren?
Jag har inte ens börjat rota bland vinterkläderna ännu? Har ingen som helst koll på om kidsen kan ha sina vinterkläder eller ej? Förmodligen inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!