fredag 7 augusti 2015

Kupanfynd!

Häromdagen var jag på kupan, vår second hand affär här i byn! 
Det finns sannerligen massor av guldkorn i den affären till superbra priser! Älskar att kunna köpa begagnat! Perfekt att lämna in saker där som man inte längre behöver och så köper någon annan det och sedan går pengarna till röda korset där pengarna fördelas till allt från fattiga barn, misshandlade kvinnor som flytt från sitt hem, tjernobylbarn, krigsdrabbade barn... Ja listan kan bli lång! Här på vårt kupan i byn är allt jobb ideellt! Pensionärer som jobbar gratis både dagar, kvällar och helger och är så engagerade! Lövlie!!!
Jag hittade en "ny" lampa! En alldeles underbar dalahästlampa som passar perfekt in i vårt hem! 50 rikstaler för denna goding, jag är toknöjd!!
"Foten" är i björkfärgat... Vilket kanske inte är min favoritfärg... Så jag har mina idéer om att måla om den och kanske måla hela lampan hel vit? Spaymåla hela lampan vit? Visst skulle det vara snyggt?
Just nu står den i köket i vår läshörna! Den passar in där just nu! Men sprayar jag den helvit så tror jag den skulle göra sig jäkligt snygg i sovrummet eller altanen!?
Ja ja, vi får väl se vad det blir? I vilket fall som helst är jag grymt nöjd med mitt fynd!
Hade jag fått bestämma hade ännu mer grejer fått följa med hem.... Men eftersom att jag har en make som tycker att vi redan har alldeles för mycket "skit" (som han så snyggt uttalade sig) så fick jag så snällt ställa tillbaka dom andra grejerna som jag tänkte köpa;)
Men det han inte vet har han inget ont av och jag ska nog kunna smussla in lite saker här i huset utan att han märker något!;) *hehe*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!