lördag 8 augusti 2015

Kontraster...

Igår var det nästan 30 grader varmt ute efter lunch... Jösses va varmt! Är ju inte alls van vid värmen ju, med tanke på hur denna sommaren sett ut...
Hann sitta i solen en liten stund efter jobbet, men sedan var det dax att dra på sig både tjocka skor, jacka och brallor och gå in i ishallen...
Snacka om kontraster... Från högsommarvärme till nästan minusgrader... Det var faktiskt ganska så skönt att svalka av sig en stund när vi tittar på Douglas avslutningsmatch! Får man säga så?;) Ja är man inte alls van vid värmen, så jo då kan det faktiskt bli en gnutta svettigt...
Den här veckan har han lagt extra krut på sin träning som målvakt! Och jösses va han har utvecklats!!! Superduktig!
Efter ishallen åkte vi hem och jag sov middag i en timme! Helt slut efter en veckas jobb... 
På kvällen var det avslutning för Douglas! Fabian var som vanligt inte på humör... Men med världens bästa hjälp från Berg så blev Fabians humör utbytt till både skratt och tystnad!
Jag älskar när folk bjussar på sig själv, som detta! Ha ha, jag dör va härliga dom där 2 är!❤️
Förra helgen öppnades en ny härlig köttbutik här i byn, ekologiskt kött! Superfin butik med massor av olika kött och olika tillbehör! Vi grillade ryggbiff och jag säger bara en sak, det är skillnad på kött och kött! Smaklökarna jublade av glädje och köttet liksom smälte i munnen!
Jag äter hellre kött sällan och köper dyrare kött som man vet vart det kommer ifrån än billigt och fyllt med skit...
Vi köpte även nötfärs och jösses alltså vilken skillnad det blev på hamburgare och hamburgare!!! Älskar när folk följer sina drömmar och gör dem sanna, som denna familj gjort som öppnade upp häradsköps gårdsbutik!!!
Efter maten kröp alla in på altanen där den där rätta fredagsfeelingen kom! Fredagsmys när den är som bäst! Film, godis, vin och läsk! Hela familjen samlade igen och nu känner jag mej hel igen!!❤️
Det var ett stycke trött 10-åring som vi fick hem igår kväll! Han låg här på soffan från det han kom hem tills han somnade och efter 11 timmars sömn väckte jag honom imorse och fick jordens största leende och en god morgon kram!
Som sagt.. Efter en vecka på fritids, dagis och jobb så är man helt slut... Alfred hann knapps smaka på sitt godis förrens han somnade...
Och Jonas skulle bara natta Fabian liiiite, men somnade själv.. Så där satt jag själv på altanen och glodde, så ja jag gick oxå och la mej! En veckas jobb efter semestern gör en sannerligen trött, för jag somnade innan klockan  23 och vaknade 9:00 imorse... Herregud, tänk så sliten man kan bli av lite jobb;)
Dom sa att det skulle vara sol idag... Ha ha, eller hur.. Vaknar av att regnet smattrade på fönstret... Bittert? Tro fan det.. Sol hela veckan och så kommer helgen och då regnar det... *muttrar högt som fan* 
Kontraster kan man säga...

2 kommentarer:

  1. Vart ligger den butiken? Har min pappa i Skillingaryd.. Måste bli ett besök dit när vi är nere nästa gång...

    SvaraRadera
  2. Ja det måste du! Vet du vart ekholmen ligger? Snett mitt imot kan man säga, på Åkersvägen!!

    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!