måndag 22 augusti 2011

Minus 2 kilo!!!!!

Yepp, så här lycklig är jag just nu! Äntligen börjar min kropp fatta att jag inte vill ha de där överblivna kilona på min kropp! Ställde mej på vågen idag och gissa vad? Jag har gått ner 2 kilo!! Ingen är lyckligare än jag;-) Jag som kämpade som en liten gnu i våras med både mat och träning och inget hände på varken vågen eller måttbandet.... Men nu som sagt så verkar det som om kroppen fattat vinken med det här att jag äter bättre, mindre portioner och nästan inget socker. Nu, efter 1½ år sedan Fabian föddes börjar det hända grejer!!!
Jag tror att det tar på någotvis sin stund för kroppen (iallafall min kropp;-)) att fatta att man liksom inte är gravid längre.. Alltså när Alfred var lika gammal som Fabian är nu så var jag ju redan i V 20, så man kan ju nästan säga att min kropp varit gravid i nästan 3 år på raken;-) *svammel*svammel*
Jag blir så grymt peppad när det händer något på vågen, så nu jäklar ska fettet bort!!!;-)
Apropå fett..
Alltså när man tänker om hur mycket 2 kilo fett egentligen är så tänker man liksom: Å maj gaaad.... Alltså jag har gått ner 2 stycken såna här 1 kg smörpaket, inte fy skam det inte. 2 kilosmör är ändå ganska så tunga om man tänker efter...;-)
Tänk om det vore lika enkelt att gå ner i vikt som att gå upp i vikt... Då hade jag förmodligen sett ut som en liten sticka, ja om man nu tänker tvärt om liksom;-)

17 kommentarer:

  1. ÅH va skoj ! GRATTIS =) Man får verkligen en kick när det står minus på vågen :)
    Keep up the good work :)

    SvaraRadera
  2. JIIIHOOO!!!
    GRATTIS!!!!
    De e så gött när man får se lite resultat!! Lovely!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. BRAAAAA!! Heja dig!!
    Jag siktar på 4 kg på 4 veckor... Borde absolut gå.
    Nu kör vi sundhet ett tag!

    Kram söta!
    Madde

    SvaraRadera
  4. Visst är det trevligt när vågen visar det man vill se - eller när den oväntat överraskar! Grattis! Så kul att tydliggöra vikten som man minskat. Måste jag oxå prova för att peppa mig =)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Duktig du är! Jag önskar jag kunde säga detsamma snart! Tränar och tränar men inget händer....

    SvaraRadera
  6. Kul, Grattis! det är så underbart att gå ner i vikt.
    Men du, släng bort det där margarinet och börja med riktiga varor, smör är smör och margarin är margarin(=inte lika bra för en) :)

    SvaraRadera
  7. Olalala!!!
    GRATTIS!
    Minns hur du kämpade i våras.

    Glad för din skulle kära Karro!

    Kram och dröm sött

    SvaraRadera
  8. Jag kör på lite olika produkter... Brukar köpa "riktigt" smör. Men denna gången åkte margarinet ner i korgen. Bra att variera tycker jag! Fettet är nog inte alltid det bästa och så även inte lättprodukterna. Så därför blandar jag lite och se, de ger ju resultat!;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  9. Grattis! Vad duktig du är! Här är en till som jobbar på att minska midjemåttet efter en graviditet...
    Ha det bra!
    MVH Madelene
    madeleneasp.blogg.se

    SvaraRadera
  10. Vad roligt! Personligen tycker jag att mäta sig är mycket bättre, men bara man är nöjd själv så är allt som det ska! :-D

    Kram V

    SvaraRadera
  11. Wiiie !!! sjukt bra jobbat :) kramar

    SvaraRadera
  12. Grattis! Två kilo smörpaket är ju skitmycket.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja, du är ju lika duktig du... har faktiskt inte tänkt på att man kan jämföra det med margarinpaket. Det blir ju betydligt lättare att förstå hur mycket det faktiskt är då!!

    Vi kämpar på!
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!