lördag 6 augusti 2011

Fula gubbar och spöken.....

Denna natten har inte alls varit rolig att jobba.... Det blev så att jag fick lov att jobba helt själv i den STORA fabriken. Maskinerna var inte alls snälla mot mej, den ena var jävligare än den andra. Men jag tror nog ändå att rädslan för mörkret var det värsta. Ja alltså jag  har gått och blivit en smula mörkrädd på äldre dar. Tycker att mörkret är lite skrämmande på någotvis. Inatt tyckte jag mej höra alla olika konstiga röster som skrek i fabriken och vart jag än tittade så höll jag på att skita ner mej, för då tyckte jag att det stog någon ful gubbe och stirrade på mej;-)
Men det värsta är när man tycker sig känna att någon står och tittar på en och så finns det ingen där.... Jag sprang genom de mörka ställena på fabriken och tjoade och levde, allt för att ingen skulle ta mej;-) Hade någon sätt mej då så hade de förmodligen blivit räddare för mej än vad jag skulle ha blivit för dom;-)
Nu ska jag sussa gott och absolut INTE drömma om såna här fula gubbar....;-)

5 kommentarer:

  1. Förlåt!
    JAg skrattade!
    Och man ska inte skratta åt folks rädslor...
    Men du skriver så himla talande, och jag kunde se dig för mitt inre, hur du skuttar omkring och tjoar inne i fabriken.
    INTE ok att jobba ensam om natten.
    Sov gott och hoppas gubbarna håller sig väck ifrån dina drömmar!
    Kram Madde :D

    SvaraRadera
  2. Förresten.
    Fotokursen jag ska gå är på distans. Superbra!
    Man kan själv bestämma när man har tid att sätta sig ner och läsa.
    Jag rapporterar om det är nåt bra. Kolla på Studiefrämjandet!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Hi hi! Jag förstår dig, jag hade nog gjort likadant! :-P

    Du kanske har blivit synsk på äldre dar? :-)

    SvaraRadera
  4. Får man vara helt själv på jobbet, det får man inte vara hos oss. Du kan väl försöka lära upp spökena så kan du sitta och titta på när dom jobbar;-))
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  5. Usch det är inget skoj att vara mörkrädd... Jag hatar allt vad mörker heter...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!