tisdag 16 augusti 2011

Husmor!

Idag har jag varit den där goda husmodern som jag egentligen alltid skulle vilja vara;-) Jag har skaffat mej MÅNGA extra vuxenpoäng;-)!!
Trots att förmiddagen var seg och vi slappade runt så har jag ändå hunnit med massor av saker. Tog med mej symaskinen till mamma och Tommy och sydde 4 snygga kuddar till dom. Det gick så himla bra att sy och jag blev så grymt impad av mej själv, så nu vill jag fortsätt sy nått mera;-) Jo det gick bra förresten ända tills undertråden tog slut, ja inte på mej utan på maskinen och den jäkeln ville inte alls upp och göra den andra tråden sällskap... Jag kämpade och drog och slet och mååånga fula ord hoppade ur min mun. Några sekunder ifrån att jag höll på att slänga ut maskinen genom fönstret så kom Tommy och satte sig vid den och vips så hade han fått upp tråden där den skulle vara... Typiskt oxå, detta kommer jag förmodligen att få höra i all evighet;-)
Jo då sen har jag förvällt massor av kantareller och kokat mumsig kalops i flera flera timmar! Hela familjen åt med god aptit och jag kan bara säga: Husmanskost is da shit!!;-)
Och när jag liksom ändå var igång så kunde jag lika bra baka en smarrig vinbärskaka;-) Det gäller att hålla igång när man liksom har fått upp den där "husmorsandan";-)
Känner att de fortfarande kryper i mej att jag vill göra något mer... Ta tag i den gigantiska stryktvätten som har väntat på mej hela sommaren kanske... Nej fy bubblan va tråkigt;-)

10 kommentarer:

  1. Oh, herre jösses, vilken fart du haft idag!!!
    Och jag kan bara hålla med dig, husmanskost är FANTASTISKT!!!
    Jag är sjukt impad att du kan koka kalops.... (vilket jäkla namn, egentligen. Undrar vad det betyder??)
    Hoppas du har det gott i de småländska skogarna, flit-Lisa där!
    Kram Madde

    Sv: De där pastatallrikarna får det att kännas som på restaurang! Köper du sen IKEAS billigaste kökshanddukar (för en 5:a) och använder som tygservietter, så har du ett oslagbart koncept!!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  2. Men kom hit vettja coh pimpa mitt hus om du inte vet vart du ska göra av energin. Jag kan också hjälpa dig med undertråden ;)

    SvaraRadera
  3. Å de e så gött med den energin man får då å då!!
    Jag hoppas min finns kvar imorrn också! ;-)

    Recept på kalops skulle jag gärna vilja ha!
    Mat idéer finns det inte många av här just nu...

    KRAMEN

    SvaraRadera
  4. Oh hjälp vad du har hunnit med! Va duktig du är! :)
    Och kuddarna blev jätte snygga!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, vad duktig du var och du, himmel vilka snygga kuddar! Syr du till mig oxå ;-)
    Sv. Du MÅSTE prova den rätten! Det är bland det godaste jag ätit!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gud va du är duktig vännen ! Där kan man verkligen snacka husmorspoäng - något jag ligger rejält EFTER med just nu ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. I knew you had it in you! ;-)

    Ser superfint och gott ut! Duktig du är!
    Kram V

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min 1 års tävling =)

    SvaraRadera
  9. Tack raring för den söta kommentaren inne hos mig blev verkligen jätteglad.
    KRAM

    SvaraRadera
  10. åååh den där vinbärskakan är så god. enda anledningen att jag plockade vinbär i år, lägger i frysen så man kan baka den hela året om :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!