fredag 9 oktober 2015

Vardagsrutin och livsstil!

I ungefär 5 månader har jag hållt i mina morgonpromenader!
Äntligen börjar jag komma in i rutinerna, att klockan ringer och jag går upp och går utan att vara stendöd!
Det har varit många och långa och alldeles fruktansvärt hemska mornar ibland. Slitiga och tröttsamma och det har nästan känts som om ögonen skulle trillat ur min lilla hjärna av trötthet.. Ja nästan så att de blödde...
Men nu! Äntligen efter 5 månade har kroppen liksom fattat den här grejen med morgonpromenader! Jag bara njuter hela tiden och 4 av 5 mornar vaknar jag oftast av mej själv innan klockan ringer 4:55! Jag gör det inte till någon stor grej, utan jag bara ger mej ut! Jag har liksom fått in det som en vardagsrutin och livsstil och det känns fantastiskt bra!
Det är verkligen bäcksvart ute nu och kallt... Tänkte på det imorse att nu så är det nog inte länge kvar innan den första snön kommer att trilla... Då vet jag faktiskt inte hur det kommer bli med mina morgonpromenader.. Ni vet en halvmeter tung och blöt nysnö eller 15 minusgrader.. Ja ja, det har säkert också sin charm;-) Om inte annat så får jag lite extra träning om jag pulsar i snön och svär över att de inte har hunnit skottat undan!;-)
Det är inget jag kan sitta här och bestämma nu i alla fall! Ännu är det bara gator och inga minusgrader!
Som sagt, det är mörkt nu.. SVINMÖRKT! Jag ska inte sticka under stolen med att jag nästan är livrädd VARJE morgon... Det känns som om det bara är jag och mörkret som är ute...
Men igår morse också idag var vi 2! Så mycket roligare med 2! Jag jublar av glädje! Äntligen finns det fler idioter som mej som vill gå med mej på mina morgonpromenader! En av mina allra käraste vänner följer med mej och det är så underbart!
Vi tjattrar på och tiden och kilometrarna bara flyger iväg! Japp, även om klockan bara är strax efter 5 på morgonen så kan vi minsann tjattra precis lika mycket som vilken annan tid på dygnet! Inget kan stoppa vårt tjatter!;-)
Svettig och med mellan 5 och 7 kilometer i benen varje morgon! Det är väl ändå en perfekt start på dagen!?
Morgonens runda stannade på 7,5 km! 
God morgon fredag! Fy fasen va du är efterlängtad!! Imorgon bitti ska jag sova läääänge!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!