måndag 12 oktober 2015

Dessa höstfärger gör en faktiskt glad ända in i hjärteroten!

Jag har ju haft en gnutta ångest för denna hösten... Liksom inte alls sett tjusningen med mörkret, kylan och alla löv som trillar ner från träden...
Men alltså den här hösten har ju hittills varit helt underbar! Massor av härlig sol och lagom kylig!
Igår åkte vi ut till mamma som bor i skogen och fikade! Det är ALLTID kul att fota där ute! Det är en sån underbar miljö när som helst året! Så charmig och så tacksam!
Jag hittar ett lugn när jag fotar! Trotts att det "bara" är på mina barn, på naturen och på mej själv! Så blir jag så där lugn och harmonisk när den där lilla lilla konstnärsgenen hoppar fram inuti mej!
För en gångs skull ville gärna Douglas vara med på ett par bilder, givetvis tjurade Fabian ihop och ville absolut inte vara med.. Men han hamnade ändå på ett par bilder, fast han inte visste om det;-) Det är inte alltid lätt att få alla 3 grabbar på samma glada humör samtidigt, nej det är snarare omöjligt...
Jag önskar mej en kamera i julklapp.. Vi får väl se om den där tomten kommer med en i år eller om han skiter i det som han gjort de andra åren... *host och flört med ögat*
Att fota med telefonen ger inte riktigt de där extra fina bilderna som de kunde bli! Men jag är ändå nöjd med dessa...
Här kommer det en hel drös med bilder på mej och mina kids! Jonas låg inne på soffan och snarkade! Han ser inte alls tjusningen med detta att hamna på kort.. Ja ja, alla är vi olika.. Alla behöver ju inte vara en linslus, bara för att jag är det;-)
 Den enda bilden som jag lyckades "fånga" alla 3 kidsen på... Men den är ändå så härlig! Fabian kastar en pinne som han tittar efter vart den tog vägen, Douglas kollar upp mot himlen och Alfred står och fnissar där vid trädet med handen för munnen!
 Känner mej fruktansvärt blek, fet och eländig... Men jag lyckades klistra fast ett leende! Vad annat kan man göra liksom! Ett leende kostar absolut inget och man blir ju faktiskt mycket gladare av att se ett leende, eller hur!;-)
 När det blir lite kallare så kommer alla miljoner löv att singla ner från detta STORA träd! Då kommer vi att kasta dessa löv runt oss som ett härligt virrevarr! Än så länge kan kunde vi bara kasta ett par stycken och hoppa och tjoa in den härliga hösten!
Jag ba: -Sätt er fin där på bänken och flina upp er lite... Öh, tror inte det va? Ska bara slåss lite förs, innan vi sätter oss fint!;-)
 2 minuter senare sätter dom sig ner och håller om varandra! Syskonkärlek när den är som bäst!;-)
 Som sagt... Alla var inte lika villig att ställa upp på ett par kort...;-)
 Konstnären själv! Han fångade ett gäng löv och satte ihop dem till en vacker bukett! Djupt koncentrerad!;-)
Som sagt.. Alla behöver ju inte vara linslus bara för att jag älskar att vara det!;-)
Dessa höstfärger gör en faktiskt glad ända in i hjärteroten!
Måndag morgon! Ny vecka och nya friska tag! Hoppas verkligen att solen håller sig framme! Att vi får en lång och fin höst som sedan övergår till en fantastiskt vacker vinter! Förra hösten och vintern var ju inget som man direkt hurrade över.. Mest grått och regnigt om jag inte minns fel... Sol behöver vi alla för att må bra!
God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!