måndag 12 oktober 2015

Baksidan av vårt glashus....

Jonas ba: -Karolin, vi måste nog ta och börja leta upp lite tjockare kläder till barnen, för det börjar bli riktigt kallt nu....!
Jag ba: -Mmmmm, vi borde nog det...
Jag går till vårt förråd där vi har MASSOR av kläder, skor och annan skit och konstaterar ba: -Nej jag skiter nog i det.... Jag hittar INGENTING! Trots att där i förrådet nog ligger kläder som skulle kunna klä 25 barn i blandade åldrar från 0 år upp till 12....
Tar ett par steg in i förrådet där vi "råkat" lägga, eller jag menar SLÄNGA in både sommar och vinterkläder... Lyfter lite på ALLA grejer.... Ojsan då! Där var visst den där tröjan som jag letat så efter och som jag både anklagat Jonas och Alfred för att ha slarvat bort...
Jahaja! Där är den där krukan som jag tänkte ha den där snygga sommarblomman i! Var det där den var, där under de 6 jackorna och den fula madrassen... *harkel*
Går sedan ut därifrån och tar en djup suck, kliar mej lite i håret och undrar hur i all världen vi lyckades med detta??
Alltså... Faktiskt så är vi ganska ordningsamma.. Ja alltså Jonas är väl 1000 gånger mer ordningsam än jag. Men detta förråd.... Jag sliter mitt hår. Det spelar ingen som helst roll hur många gånger vi rensar det, hur mycket ordning vi än lovar oss själva att hålla där ute. Så tro fan att det ser ut som ett slagfällt bara ett par månader senare...
Hela huset är ganska ordningsamt, hela huset utom i förrådet och tvättstugan. Varför blir det så här?
Jo jag vet.. Jag vet redan svaret, det har jag redan fått från min käre make som konstaterat att det här med att vara en samlare inte alls är någon bra ide.. Släng, skänk eller sälj skiten som inte används tycker han. Medans jag tänker... SPARA SPARA SPARA som en jäkla hamster... Det kanske kan vara bra att ha sen, sen om ett par år eller så....
Är det nu som jag ska orka kavla upp ärmarna och ge mej in i bröten.. Leta upp de där varma sköna jackorna till kidsen som förmodligen ligger där längst under alla sommarkläder och foppatofflor...
NEJ... Jag orkar inte nu... De får frysa ett par dagar till;-)
Och JA! Jonas kommer få en hjärnblödning på mej nu när jag visat upp backsidan av vårt glashus... *haha*

2 kommentarer:

  1. Ha ha, ungefär så där har vi det i vårt "extrarum". Där ställs allt in "så länge". Jag gör ett ryck några gånger om året och det är jättefint - några dagar. Sedan ställs första "så länge"-prylen in där. Men det är lika härlig känsla varje gång där är fint! :-) Jag lägger min röst på att ni ska ta tag i det där förrådet. Det kommer att kännas sååå jäkla bra efteråt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. VARFÖR har man ett sånt rum? Varför? ;-) Ja jag lägger också en röst på det! En dag, en dag ska jag ta tag i det!;-)

      KRAM K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!