torsdag 15 oktober 2015

När man vill skryta för HELA världen!!

Ni vet, man får skryta över sina barn! Det ska man och det måste man! Så klart behöver man inte skryta över dem jämt och berätta att just DOM är bäst... Det kan förstås bli en gnutta tjatigt...
Att jag haft svårt för skolan det vet ni ju och att jag är fruktansvärt dålig på engelska, ja det har jag nog också berättat.. Jag är verkligen det, jag suger pungråtta på engelska och jag skäms faktiskt hur dålig jag är... Är det någongång som jag skulle kunna vara bra på engelska, så är det när jag tagit 3 glas vin för mycket! Ja herreguuuud va jag kan prata flytande engelska då, ja nästan som ett proffs! Tror jag...;-)
Men det var inte mej som vi skulle prata om, det var ju om mina äldsta stora stjärna Douglas!!
Han har blivit så stor nu att han får betyg på sina prov!
Häromveckan gjorde han både ett stort engelska prov och ett no prov och idag fick han äntligen resultatet! Ett A på no provet, ett A och ett C på engelskaprovet! Så jävla grym!!
Att vi suttit och tragglat alla dessa texter mååånga kvällar, ja det ger resultat. Trots att det ibland har varit väääldigt sura miner från Douglas när vi pluggat... Men se, det lönar sig att plugga och ligga i!;-)
Fy fasen va stolt jag är över honom! Och genom hans läxor, har jag lärt mej massor av engelska! Gud så bra, att jag 35 år gammal lär mej lite engelska som 10 åringar lär sig;-)
Och så blir man ju så där extra varm, stolt och glad i hjärtat när engelskaläraren skriver denna texten längst ner på provet!
Alltså, ni fattar att jag vill skryta för HELA världen nu va?;-)
Nu gäller det att hålla i detta pluggande! Japp för har man ett mål att läsa till läkare, så jo då måste man nog få A i de flesta ämnena!
Om ni frågar mej vad A, B, C, D, E och F betyder... Alltså jag är sååå kass på det nya betygssystemet... A är tydligen det bästa. Men så kan man tydligen ha C och det ska tydligen också vara bra eller nja halvbra? Eller ja något sådant.. Skitmysko betygsystem om ni frågar mej... Vad var det för fel på betygsystemet 1 till 5 eller IG, G, VG och MVG? Det var bättre förr om ni frågar mej;-)

Med vänliga hälsningar

Den malligaste morsan i hela Skillingaryd!!

2 kommentarer:

  1. hm, det där betygssystemet är lite krångligt, ja. lite dumt också. mvh niondeklassare
    ( kolla in videon våra föräldrar fick se: http://youtu.be/MOKqtoy6UP4 )

    SvaraRadera
    Svar
    1. länken verkar inte funka. videon heter iallafall "betyg - så funkar det!" på youtube. haha :)

      Radera

Tusen tack för din kommentar!