söndag 4 oktober 2015

En heldag!

Den här dagen har vi inte gjort många knop... Vi har mest bara legat på soffan...
Vi har nämligen varit skitslut efter en heldag igår, jag ska berätta....

 Pensionären Karolin vaknade klockan 5:30 igår morse... Dags att gå upp sa min kropp. Så jag gick en liten morgonpromenad då.. Ja likabra att få lite luft när man ändå inte kan sova....;-)
 Klockan 6:30 var jag hemma igen och mötte Jonas och Douglas i dörren! De var på väg ner till ishallen och dagens cup skulle förberedas!
Jag och smågrabbarna stannade hemma och åt frukost i lugn och ro. Duschade och hade lite morgonmys!
 Klockan 7:30 satt vi i bilen påklädda med både vinterjackor, mössa och vantar! För en gångs skull var Alfred och Fabian taggade för en heldag i ishallen! De tycker inte alltid att det är jättekul att hänga i den och se på brorsan när han spelar match.. Jag kan förstå dem, jag gillade heller inte att vara med när jag var mindre när min bror spelade matcher, cuper och gud vet allt....
 Klockan 8:00 spelade Douglas och hans lag sin första match! De var taggade och spelade bra, men förlust med 4-3...
In i cafeterian och fixa till ett stort prisbord och fixa iordning ett lotteri! Alla föräldrar hjälps åt och hjälper till lite överallt! Jag stod mest och sålde lotter lite då och då! Och så fick vi ju världens bästa hjälp av de småsyskonen!;-)
Klockan 10:00 hade kussen Eddie och Alfred bestämt med sin kompis Wilmer att de skulle gå på marknaden ihop!
Så vi följde med jag och Fabian och strosade omkring där! Underbart väder och svinvarmt att bära vinterjacka och svintjocka skor... Kontraster liksom;-)
Och kolla in dessa söta 7-åringar.. Deras underbara glugg i framtänderna! *fniss*
Så mysigt att vår lilla by kan bevara vår lilla höst och vårmarknad! Alla kommer dit och alla är glada och så köper man lite grejer och går hem! Mysigt!
Fabian hade velat köpa allt skräp som fanns och bröt ihop ett par gånger.. Han nöjde sig till slut när han fick en plastig pilbåge för 70 spänn som gick sönder så fort han tog upp den ur förpackningen.. *suck och dubbelsuck*
 Så blev vi bjudna på våfflor hos Jonas farbror! En tradition vi har haft under flera år! Att gå hem till dem och äta ett par våfflor, dricka kaffe och prata lite! De kommer lite släktingar och så sitter man och skvallrar lite!;-)
 Så drog jag med kidsen in i bilen och klockan 12:20 var vi på väg till Vaggeryd och köpa present till ett kalas som Douglas skulle på idag och som jag precis hade missat att köpa till...
Järnet dit och fixade paket och så hem till Skillingaryd igen... Ungarna var trots allt detta hit och dit, fortfarande vid mycket gott mod, trots att jag kände mej en gnutta stressad...
Klockan 12:45 var vi tillbaka i Skillingaryd och det var åter dags för en match! På med mössa och vantar igen!
Douglas stå målis och gjorde ett fantastisk jobb! Jag gillar kanske inte riktigt att han står, det ligger liksom så mycket på en målis... Men å andra sidan. Gör backarna sitt jobb, så ska det ju inte vara en jättebörda att stå som målis...
Douglas är en mycket lugn person.. Han blir inte ofta arg och har inte alls de här jävlar anammat som jag har.. Ingen dålig förlorare och tar det mesta med glädje och ro...
Men mitt under en kvällsmatch igår bröt han hela matchen.. Han fick nog.. Tyckte att han blev dåligt behandlad av sina kompisar som klagade på honom och kanske inte gjorde sitt jobb som de borde. Så när domaren blåste. Gick han av planen och rusade ut.. Han visade att han fick nog! Jag blev glad! YES! Äntligen visar han lite jävlar anamma att han tycker saker och ting inte är som de ska vara! Han kom dock tillbaka och stod sedan resten av matchen, vilket var jäkligt bra...
Själv känner jag efter gårdagen att jag nog kanske inte kommer att gå på några fler matcher den här hösten och vintern...
Varför undrar ni förstås? Nä jag tycker att laget inte riktigt har samma inställning.. De tjafsas massor, springer runt och inte lyssnar på tränaren.. Beter sig som 3 åringar och spelar ett egoistiskt spel... Jag skriker och skriker och kommer förmodligen bli utvisad snart.. Nej de är nog bäst att jag stannar hemma istället för allas skull, så slipper jag komma i luven på någon...
Ja det kanske jag hinner ändra sig både en och tre gånger.. Att jag kommer att gå på en match igen..
Nu har jag säkert skrivit alldeles för mycket här vad jag tycker och tänker om just detta... Kommer förmodligen att få det nerstoppat i halsen... Kanske är det dumt att utrycka sig här? Ja kanske? Inte fan vet jag? Men jag är lite irriterad, de är jag... Och NEJ! Min son/söner är inte ett dugg bättre än de andra ungarna, absolut INTE! Har jag ALDRIG påstått heller...
 Som sagt, lite bus, lek och mat mellan matcherna! Duktiga killar!
(Här hade jag också velat skriva något mer.. Skriva om detta med att vräka i sig både godis, chips och läsk mellan matcherna... Men nej jag är tyst nu.. Bäst att kanske vara det så man inte yppar sig allt för mycket?)
 Fabian förberedde sig för att gå på sin kompis Harrys födelsedags kalas! Att vara 5 år och gå på kalas! Ja det är stort!!!
 Hem och klä om! Klockan 15:00 stundade kalaset och det var mycket VIKTIGT att ha tuppkam!! Livsviktigt att få till när man ska på kalas!,-)
Ibland är det tur att paddan finns! Den kan "rädda" många "dötimmar" som måste slås ihjäl.. Eller som när man inte orkar kolla på alla matcher...
Och jo då! Alfred lyckades slå hål på BÅDA sina knän igår, inom loppet av ett par timmar.. Tur att jag tycker det är så kul att shoppa nya kläder..;-)
Kvällen kom och match 5 närmade sig! De var laddade de små liven! Men de där hoppet att få komma 1 eller 2 hade försvunnit... Ja och kanske till och med 3:a... Hittills hade de haft oturen på sin sida att förlora alla matcherna...
Klockan 19:30 drog sista matchen igång!
 Då var det tröttsamt... Ja i alla fall för Fabian som slumrade en stund på de kalla golvet i ishallen medans storebror spelade match för fullt och hela ishallen skrek och applåderade! Snacka om att somna var som helst! Underbart!;-)
 Det var ett gäng deppiga killar som gick av den sista matchen... Alla matcher hade de förlorat, stackare....
De har tränat minimalt mot vad de andra lagen hade, så det kanske inte var så konstigt?!
I vilket fall som helst är dom vinnare i våra ögon!
 Efter en heeeel lång dag, ja närmare bestämt si så där 13 timmar till och från i ishallen, är man ganska så trött, sliten och frusen! Ett glas vin och hämtpizza fick bli slutet på våran lördag!
 Även vi som inte ens hade stått på ett par skrillor, eller som inte ens hade spelat i en minut var skit trötta.. Alfred somnade så gott i Jonas knä!
Klockan 22 sov hela huset gott framför TV:n! Underbart!
Trots att solen har skinit, tvätten har skrikit som en tok från tvättstugan och allt annat som skulle ha gjorts idag. Så bara sket vi i allt och låg hela familjen i soffan HELA dagen! Kollat på film och sovit lite middag! Precis vad vi behövde!
Jonas är dock inte alls kry.. Han gick och fick feber ikväll, stackarn.. Så nu är det väl bara att invänta att vi andra 4 kommer att ligga snart.... Bläää... Nej då, jag ska inte måla fan på väggen ännu.. Men jag har en tendens att göra det!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!