måndag 5 december 2011

Risifrutti på nyttigt sett!

Barnen åt varsin risifrutti till mellis, nej jag vet att de inte må vara det nyttigaste. Men de åt och de blev på grymt mycket bättre humör efter att de hamnade i deras magar;-)!
Jag blev oxå sugen på risifrutti, men med tanke på hur mycket skit de är i dom så ville jag inte äta det. Hua va hemskt de där lät då... Jag vill inte stoppa i mej skiten, men ger mina barn det... *hmmm*
Ja ja iallafall så gjorde jag en nyttigare variant av risifrutti till mej. Jag blandade ca 1½ dl keso, lätt eller vanlig de spelar kvitta. Sen blandade jag i ca ½ dl kesella och lite sötningsmedel. Sen värmde jag hallon och rörde om dem med sötningsmedel så att det blev till rårörd sylt. Sen åt jag och det var sååå gott!;-)
Om man vill komma snäppet närmare risifruttismaken så kan man nog blanda i lite vispad grädde istället för kesellan!
Ett perfekt mellanmål som smakar mums!! Så nu är min mage mätt och god igen och allas våra blodsocker är på en någorlunda balans igen;-)

8 kommentarer:

  1. Jag har dessvärre blivit beroende av risifrutti och äter nästan en om dan. SÅ onyttiga är de inte va ;)

    SvaraRadera
  2. Vilket gott mellanmål du gjorde.

    Det står Lev din dröm på min handled.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter gott! Och mycket proteiner! :-)

    Vill inte låta som moralkärringen här, men hur nyttigt är sötningsmedel.....? (En allvarlig fråga).

    SvaraRadera
  4. V: Jag tror inte att de är så hemskt onyttigt med tanke på att jag kanske äter max 2 kryddmått varannan dag av sötningsmedlet;-) Eller?;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Har testat det några ggr.
    Helt ok!
    Men gillar orginalet bättre ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Men jösses vad gott det blev.. tog iofs kesella vanilj istället för vanlig o bytte till jordgubbar då jag älskar just jordgubbar....*ler* Tack för tipset.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!