tisdag 13 december 2011

Nougatchrisp, Bountybollar och Rocky road!

Gårdagen trötthet gjorde att jag fick lov att skapa mej lite att göra;-) Efter att jag hämtade barnen från dagis och skolan drog vi igång med julgodistillverkning!
Älskar julgodis och väljer ju självklart då att bara göra det godaste;-) Nu kommer jag ju troligtvis inte äta så mycket av detta, men de andra får väl äta destå mer;-)! Jag provsmakade iallafall och de var helt ljuvliga i smakerna, alla 3!!
 Nougatchrisp, jag säger bara mmmm... Receptet hittar du HÄR!
 Bountybollar, mums! Receptet till dem hittar du HÄR!
Och sist men inte minst, rocky roads! I lööööv dem och skulle utan att blinka kunna sätta i mej halva satsen helt själv;-)! Receptet hitta du HÄR!

Jag hade 3 mycket duktiga medhjälpare! Kan säga att efter detta bak så ville de inte ha så hemskt mycket kvällsmat.... Undra varför?;-)
Och nej givetvis fick de inte äta så mycket som de gjorde... Men så fort jag vände ryggen till så satt de och tuggade igen. Jag menar, vilken skulle inte göra det;-)? Klart att man vill äta när all denna frestelse är framdukad mitt framför näsan på dem! *fniss*
 Gott att slicka skålen? JAAAA!;-)
Dom bästa bountyrullarna i världen! Deras bollar blev mycket rundare än mina!;-)

3 kommentarer:

  1. men herregud va mycke gott ! Nougat crisp har jag faktiskt aldrig gjort, men det måste såklart testas ! bountybollar och rockyroads är redan självklara favotiter :) kramar

    SvaraRadera
  2. men vad FINA dina blev! Jag tyckte bountybollarna var svårrullade :P

    SvaraRadera
  3. Ååå vad GOTT!!
    Bountybollar ska rullas här också :-)

    Ha en mysig Lucia!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!