lördag 5 november 2011

Blivande hockeyproffs?

Idag har Douglas spelat sin allra första ishockey match i livet! Både jag och Jonas missade den, vilket känns väääldigt mycket i ett föräldra hjärta...Eftersom att Jonas är på konferans hela helgen i Berlin och jag har jobbat så kunde vi inte delta. Men det gick ändå bra för morfar ställde upp och följde med;-)! De vann en match och så blev det oavgjort den andra!
Jag frågade om han hade gjort några mål? Han funderade länge och kom på att han inte hade gjort det. Hade han gjort ett mål så kan jag garanterat lova att han hade kommit ihåg det;-) *fniss*
Ja alltså nu kommer jag ju inte behöva vara rädd att jag inte kommer att få se någon match som mina grabbar kommer att spela. Nej med 3 grabbar i ungefär samma åldrar så kommer jag nog veta vart min liv kommer att få tillbringas de närmsta 15 åren. Japp nämligen i ishallen;-) Jag kommer att bli en sån där hockey morsa som kommer att få tillbringa mina helger i ishallen och frysa röven av mej. Men det gör jag så gärna med glädje;-)!!
Min söta duktiga hockeyspelare! Blivande HV proffs eller kanske blir han en färjestadare?;-) Just nu klappar hans hjärta STORT för HV 71! Ja inte så konstigt att hans hjärta klappar för det laget. Nej blir man hjärntvättad här hemma från pappan i huset så kanske det inte är så konstigt;-)

3 kommentarer:

  1. Ååååå vad jag hoppas att mina pojkar inte blir några hockeykillar. Vill inte stå i nån ishall. :)

    SvaraRadera
  2. Ja vi ses väl, när DIF möter HV..........;-)

    SvaraRadera
  3. HV71 är helt rätt, fortsätt så!
    Oavsett vilken idrott barnen ägnar sig åt så blir det en livsstil för hela familjen. Vi tillbringar många svettiga helger i simhallar och både varma och kalla stunder bredvid fotbollsplaner. Men det är underbart :-)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!