torsdag 30 oktober 2014

Nu har jag satt honom i jobb igen...

Våra väggar här hemma börjar ta en ny form, eller ja färg kanske jag ska säga! Efter 6 års boende här, 3 små kids som härjar runt, kladdat, kört med gå -stolar mot väggarna, slirat med bilar och lekt krig med maten. Så ja då är det verkligen dags att ge väggarna lite kärlek i form va ny färg och spackel!
Så nu har jag satt Jonas i jobb igen.. Jag kommer med idén och han får göra jobbet! Ja något måste jag väl ha honom till! *skrattar rått*
Väggarna innan har varit vita med en bruten färg av lite brun, gul och grön eller något sånt. Nu är den mer bruten åt det mer VITA hållet!
Åh guuuud så bra det blir!
Äntligen kan vi lägga ner lite tid och mer kärlek här hemma och det kommer att (förhoppningsvis) förbli så snyggt i flera år! Inga kladdiga matrester på väggarna, sandiga små smutsiga handavtryck lite här och där och (förhoppningsvis IGEN) ingen som målar konstverk på väggarna!
Nä vi är inte så här äckliga egentligen, vi gillar att ha städat runt om oss... Men ja väggarna har som sagt stått ut med mycket genom åren... Fräscht? Nä jag vet... Hur mycket jag än ha gnuggat med trasa genom åren på fläckar som uppstått, ja ju mer fläckar har det banne mej blivit...
Om man säger att väggarna varit SKITIGA, så ja då är det ganska milt sagt;-)
Men nu, åh nu kommer det bli sååå fint!
Vi har än så länge bara börjat med den lilla hallen och går sedan ut mot köket och sen ut till reste av huset!
Sen, ja sen om några veckor börjar vi renovera vårt sovrum och tvättstuga! Galet va jag längtar!
Nä jag är inte så taskig som jag låter och ger min käre make jobb hela tiden.. Jag har faktiskt städat hela huset sedan jag kom hem och jag lovar, jag ska dra på mej målarkläderna till helgen!!
Tänk att man kan bli så glad för nya fräscha vita väggar!! JA jag är superglad, ÄNTLIGEN ett fräschare hem!!
Och by the way... Om jag nu "råkar" att glömma bort att hjälpa till med målandet i helgen... Ja men någon måste ju faktiskt vara arbetsledare också, det vet jag att jag är grym på;-)
Jag vet också att jag kan vara duktig på det här med piffet och fixet efteråt!;-) Man ska göra det man är bra på!!
Så nu ska jag börja googla i framkallningsdjungeln och framkalla förstoringar och kort till vår blivande fotovägg!!
Kanske skulle jag egentligen gå ut i hallen och börja sortera ut de tunna jackorna och ta fram de mer tjocka vinterkläderna, men NÄ det är ju inte lika roligt;-)

2 kommentarer:

  1. Vi måste också måla om på undervåningen. Har just likadana väggar, speciellt vid toaletten och vid trappräcket.... Men alla har ju små barn en gång i livet så :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Och visst tänker man alltid: varför har vi inte gjort det här innan??? :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!