onsdag 8 oktober 2014

Givetvis drabbades jag...


Det är onsdag, onsdag som gått och blivit min nya skit och otursdag... 3:e veckan i rad på en onsdag som något dumt, jobbigt och irriterande händer...
Kanske kan man stryka onsdagen från almenackan? Eller det kanske inte är någon idé förresten? Då blir det väl någon annan dag som blir en otursdag...
Nordea har ju haft en hel del strul med sin sida, med sina konton, sina inloggningar, e-legitimationer och annat...
Skulle betala idag, drog fram mitt kort och summan medtogs ej... Öh, lite pinsamt smög jag undan och förde över pengar. Shit jag vet ju att jag ska ha pengar på kontot? Panik!!! Vart har pengarna tagit vägen?
Efter betalningen gick jag in på kontot igen och såg då att det blivit något fel på mina senaste dagars köp och ALLA köp hade blivit dragna från kontot dubbelt...
Strul och krångel efter klockan 16, inte alls smidigt. Och lite panik fick jag, tänk ändå om NÅGON varit inne och typ kapat mitt konto, ja man vet ju aldrig...
Några samtal bort och mina pengar satt åter på mitt konto, tack och lov!
Av alla människor som blivit drabbade av detta, så givetvis blev just jag den utvalde att få pengarna dragna dubbelt! Ja det kallas otur;-) Givetvis drabbades jag...
Nu finns det ju annat man kan ha otur i, värre saker liksom. Men ändå...
Undra vad nästa onsdag ger för spännande otur?;-) Ja lika bra att liksom gå in med den inställningen direkt, en veckan innan !
Onsdag kväll och vi hänger här i TV rummet! Det händer typ aldrig att HELA familjen är samlad här en helt vanlig vardagskväll framför TVn. Det händer bara då och då på helgerna!
Men gud så mysigt det är! De små sover och jag tror jag ska chocka kroppen och krypa ner jag också, ögonen går i kors...
Japp ni ser bakrunden, där hänger Douglas och Alfreds kläder! Renovering sker i deras garderob, ett projekt som jag drog igång med i helgen men som jag visst lyckas sätta Jonas på istället! Smart fru jag är! ;-) Diregera jobb till andra, det är gött det! *fniss*

1 kommentar:

  1. Jag lovar dig att du inte var den enda denna gången, min lilla dotter fick panik i tisdagskväll när hon såg att det var dubbelt dragna pengar..... men jag sa direkt till henne att jag ska kolla aftonbladet.se och minsann stog det där att de hade haft nåt haveri, så paniken la sig igen. Vips så var pengarna tillbaka igår igen! Under gårdagen så hörde jag fler som råkat ut för precis samma. Men så jävligt att upptäcka det när man står och ska betala :-(
    Kram J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!