söndag 5 oktober 2014

Lycka är att ha kusiner!

Vi är lyckligt lottade med underbara kusiner på båda hållen med mycket bra kontakt! På min sida är kidsen precis jämngammal och har hängt med varandra alltid! Både Douglas och Alfred går i samma klass som sina kusiner och träffar då dom dagligen!
I fredags hängde vi här hemma med min bror,  min pappa, svägerska och kussarna! 3 (!!!) stora familjepizzor serverades! Ja just i fredags fanns det varken tid eller ork att göra mat, tur då att det finns dom som kan göra det enkelt för oss latmaskar!;-)
Efter maten hade Douglas och Elvis delat in oss i 2 lag och så var det tävling på stor T som var kvällens stora aktivitet!
Underbara tävlingar, allt från limbo, frågesport, pilkasning, hela havet stormar till danstopp! Såååå kul!
Hade någon gått förbi huset när vi körde hela havet stormar och danstopp så hade de förmodligen börjat undra när fullvuxna människor springer runt runt bordet och skriker som idioter! Guuuud va vi skrattade!
 Att vi har 4 stycken TV apparater, 5 sköna sängar och en himla massa TV kanaler... Ja men inget uppnår ju paddan, ett hårt golv mitt i hallen!
Söta var dom i alla fall, Alfred, Eddie och Fabian där dom låg och kollade på favoritprogrammet PAX!
Igår var det dags för höstmarknad här i byn! Även om de flesta stånden bara består av skräp, så är det galet trevligt att åka ner dit och träffa folk! Jag älskar när det händer saker här i byn!
Alla var glada och lyckliga när vi till slut åkte hem med allt från blommor till kepsar till såna där underbara plastleksaker;-)
Påsarna slängdes innanför dörren och så drog vi ut till min mamma och på agendan stod det äta kanelbullar och höstpyssla med kusinerna!
Det började så bra, alla var delaktiga. Men efter bara 5 minuter stod jag, mamma och Johanna helt själva och pysslade... Grabbarna hade hittat något myyyycket roligare, nämligen det STORA trädet på gården som ÄNTLIGEN hade släppt miljoner löv!
Att bada i en hög av löv är som att leka ute i snön! Alla år som de bott där har just denna lövhög varit så galet roligt att leka med!
Nu lossas vi att det snöar och ni kastar löven över er! Ett, två och.....
 TRE!!!!! Kasta!!
Jag bara älskar dessa bilder, den glädjen, den vackra naturen, underbara barn, skratt och alla miljoner färger!!
 Och att sedan gräva ner varandra i lövhögarna och gömma sig och sedan hoppa upp med ett skutt! Den känslan och dessa skratt, UNDERBART!
Min kreativa sida fick också leka av sig lite... Ett höstigt hjärta hänger nu ute på våran dörr och välkomnar alla nära och kära!
Man kan inte annat än att älska hösten! Speciellt inte när den visas sig från den här bästa sidan med 15-20 grader varmt, underbara färger och med den varma solen som värmer så härligt i både kropp och själ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!