torsdag 18 september 2014

Vart ställde jag bilen nu igen???

Alltid, ja ALLTID när jag parkerar på en större parkeringsplats har jag svårt att hitta till den när jag ska hem, trots att jag verkligen lokaliserar mej och verkligen anstränger mej för att verkligen komma ihåg vart jag ställer bilen så glömmer jag ändå bort det...
Idag samma visa! Jag kommer ut på parkeringen och är helt galet säker på att jag parkerat på de stället som jag då gick, icke... Bilen står inte där! 
-Va fan, är de någon som tagit den eller? är min första tanke? ( som alltid när jag aldrig hittar min bil;))
Jag går där, fram och tillbaka, fram och tillbaka och kryssar mellan alla rutor och bilar. Men nä ingenstans...
Efter 15 minuters letande, frustration och svett dök den plötsligt upp, ja precis där jag parkerat den så klart!!!
Minnet är bra, men jag oxå jädrigt kort... Och lokalsinnet? Nja de är väl kanske inget som jag skryter med;)
Jag minns en gång för 100 år sedan, när Fabian precis var nyfödd...
Vi 2 åkte upp, parkerade bilen och gick in...
När vi sedan skulle åka hem var så klart bilen helt borta... 
Jag vandrade nog runt runt i en timme, frustrerad, svettig och med en skrikande hungrig bebis i vagnen och såg hur klockan rusade... Jag skulle inte hinna hämta de andra 2 på förskolan i tid...
Jag blev helt galen, verkligen frustrerad och kunde inte i min värld komma på vart i all sina dagar jag ställt bilen... Så frustrerad att jag började gråta precis där jag stod...
Men de finns underbara vänliga själar som ser en uppstressade, gråtandes hysterisk mamma som ger en hjälpande hand!
En vänlig man frågade om jag behövde hjälp och vandrande omkring med mej tills vi slutligen hittade bilen på en helt annan sida än vad jag trodde jag hade parkerat bilen..

Jag undrar? Finns det något larm eller sändare som man kan sätta på bilen för tankspridda människor som mej? Seriöst?
En sändare som precis visar vart jag ställt bilen? Det skulle verkligen underlätta!
Jag blir tokig när jag inte hittar min bil och dessutom så tar de både dyrbar tid och energi att varje gå behöva springa runt och leta efter bilen... *suck*

5 kommentarer:

  1. Det finns faktiskt en App för det :). Annars sätt igång RunKeeper när du går ur bilen. Själv brukar jag trycka på nyckel fobben då kan jag lokalisera den efter ljudet.

    SvaraRadera
  2. Haha jag är precis likadan!!! Och en gång blev det riktig kris då jag lånat en kompis bil och eftersom jag har noll intresse av bilar hade jag ingen anng om hur den såg ut heller. Lite drygt!

    SvaraRadera
  3. Ta bild med telefonen på närmsta lokaliseringsstolpe!
    /Johanna

    SvaraRadera
  4. Haha, jag råkade ut för en äldre herre på ica maxi häromdagen som inte hittade sin vagn.... Kram J

    SvaraRadera
  5. Har en kompis vars bil faktiskt var stulen när de kom ut från köpcentrat.. Fatta hur de gick och letade och letade...
    Det där med foto var ett bra tips tycker jag!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!