söndag 14 september 2014

Som alla andra...

Har jag nu gjort min plikt!
Jag är inte mycket för det här med politik... Jag vet inte på vilket ben jag ska stå när politikerna drar igång sin pajkastning och de blir mer smutskastning på varandra än allvar... Och man har verkligen svårt att ta politikerna på riktig allvar när den ena smutskastar den andra...
Jag kan inte ta det seriöst, jag kan inte det... Men jag försöker, för att jag är vuxen...
Jag har haft rätten att rösta 5 gånger i mitt liv! Under dessa 5 gånger har jag knappt haft en susning om vad jag då skulle rösta på? Röstat hej vilt kan man säga, utan att egentligen haft en bra känsla att de kändes rätt då och där.... Jag har till och med röstat blankt flera gånger, men jag har ju ändå röstat!
Jag lever lite "dubbelliv" kan man kanske säga... Och informationen har sprutat runt mej, både inom familjen och media och egentligen skulle jag klart och tydligt veta exakt vem jag skulle rösta på för länge sedan...
Jag kan väl säga så mycket som att idag var det första gången som jag ändå visste, kände och utgick ifrån vad just jag tycker och kändes bra utifrån just mej och mina barn! Idag på morgonen bestämde jag mej!
Jag är helt säker på att jag aldrig någonsin kommer att bli intresserad av politik, aldrig... Faktiskt! Fast å andra sidan så ska man ju aldrig säga aldrig...;)
En sak är iallafall säker. SD kan slänga sig rakt in i väggen och just de partiet gör att jag får kalla kårar inuti min kropp...
Jag är ändå glad och tacksam att vi lever i Sverige, att vi har den turen att få vara med och bestämma om vår framtid, att våra röster hörs!
Om det blir valvaka ikväll? Jag har aldrig tittat på det i mitt 34 åriga liv, aldrig... De kanske säger hur lite jag insatt i politikens värld... Men plötsligt händer det, jag får nog slå mej ner ändå ikväll och göra min käre make sällskap! (Om inte annat kan jag ju kika på telefonen imellanåt om de skulle bli för långtråkigt;))
Åh JA jag vet det känner jag nu när jag skriver detta. Att jag absolut borde lägga liiiite mer energi på den politiska frågan, ja iallafall till nästa val för mina barns framtid! Men å andra sidan är det inte så lätt när man som jag är totalt ointresserad av politiksnack.. De flesta politiker ljuger ju ändå... Hur många av våra kära politiker har stått för det som de har lovat? Nja inte är det många iallafall... 
Som sagt... Jag kanske är ute på djupt vatten när jag skriver mina rader om politik, men det kanske är för att jag just är så okunnin...
Någon som vil ge mej en privat lektion i politik på ett lätt och roligt sett? Ja men säg bara till, jag tar med mitt anteckningsblock, öron och kommer!!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!