söndag 28 september 2014

Svårt att fokusera på en sak i taget...

Det kliar i alla 10 fingrarna på mej idag.... Jag vill så mycket och det är sjukt svårt att göra en sak i taget...
Vi var på ikea en sväng igår och där köptes det både det ena och de andra i takt med att mina idéer ploppade upp i huvudet...
Vi planerar ju att göra om både sovrum och tvättstugan i höst, så nu vet vi vad som måste inhandlas iallafall!
Jag har svårt att fokusera på bara en sak i taget idag... Jag vill liksom vara överallt, men innan man börjar fixa och trixa där det egentligen inte behövs, så är just nu prio nummer ett tvättstugan som håller på att sprängas av all tvätt som ska in på sina respektive platser. Men alltså det är ju sååååååå tråkigt med tvätt och såååå mycket roligare att pyssla, greja, måla och sy. (Eller roligt att sy, jo när jag och symaskinen är vänner, då är det roligt. Det händer typ en gång på en miljon ungefär;))
Men det är bara att bita i det jävligt sura äpplet och tillbringa några timmar i tvättstugan.. Den dagen jag blir miljonär så kommer jag garanterat att "köpa" en tvätterska som kommer flera dagar i veckan och tar min tvätt, fy fasen va surt det är... 
Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Ja att ta tag i tvätten kanske inte är alltid det roligaste som finns men tyvärr så tvättas det ju inte automatiskt av sig självt. Känner igen mig i det du skriver att det är svårt att hålla fingrarna i styr när man skall börja plocka.Jag har svårt att stanna kvar i ett rum och göra klart då börjar man i ett rum och sedan när man bara går förbi i ett annat rum så börjar man plocka där också..Man glömmer ju bort det "första rummet" man höll på med.Men idag känner jag mig fokuserad på köket idag och sedan är man i badrummet och tvättar men sedan återigen i köket.Skrev ju alltid listor på vad jag skulle göra i varje rum förut men man tröttna ju på det också...lycka till med dina projekt

    kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!