fredag 26 september 2014

Men måste man välja mellan pest eller kolera, så tja då....

Fredagskväll och här sitter jag och jäspar högt efter en härlig dag på jobbet och grädden på moset, bad i byns badhuset med hela familjen som avslutades med god mat och ett glas rött! Underbart!
Jag vaknade upp i morse med öronvärk... Hallå, jag är ju för bövelen 34 år och knappt aldrig i mitt liv haft ont i öronen...
Örat har huggt hela dagen, värken har strålat ner mot halsen och jag har svårt att egentligen lokaliserar vart ifrån värken kommer?
Jag försöker titta i min hals för att lokalisera om jag eventuellt kanske har blåsor i munnen som sitter så illa att det gör så ont? Men nä, inga blåsor syns till...
Jag har ont på vänster sida, i en grop i munnen där en av mina visdomständer ska sitta... Men hallå, man kan (bör?) väl för bövelen inte få sina visdomständer när man är 34 år ung??? På sista plåtningen i min mun i våras, visades inga tecken på att dessa 4 visdomständer överhuvud taget skulle vara på väg upp...
Så kanske ska jag förbereda mej på en öroninflammation? *suuuuuck*
Men får man välja mellan pest eller kolera, så tja då väljer jag nog ändå öroninflammation framför växande krånglande visdomständer vid 34 års ålder... Eller hur?
Så jag har alltså inte blivit tokig som sitter här en fredagskväll iför pannband och morgonrock i soffan. Nä då... En stycke vitlök är instoppat i örat och Ipren instoppat i munnen och på det viset håller jag på att mota bort värken! Vet att öronvärk brukar försvinna genom huskuren lök i örat! Just ikväll blev det vitlök och inte gul lök, för den gula löken var visst slit... Men åh maj gad va de svider fast jag har det inlindat i bomull... Men nu ska öronvärken bort, annars är risken att jag blir tokig(are)...
För er som kanske tycker jag är helt galen som stoppar lök i mina öron... Lök gör att det är avsvällande i örongångarna och gör då att värken försvinner! Svinbra ju!
Att jag sedan luktar som en stor fet grek, tja de är väl smällar man får ta bara man blir frisk! ;) Och det är garanterat ett perfekt preventivmedel!;) *haha*

4 kommentarer:

  1. Vi pressade vitlöken i vitlökspressen och blandade den i matolja som vi sedan lade i en tygbit om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  2. Fundering från en ssk....det är inte så att du är stressad och gnisslar tänderna om nätterna, dvs biter väldans hårt i sömnen pga stressen för det kan nämnligen ge öronvärk, värk i käkarna samt stråla ner på halsen. En fundering bara......

    SvaraRadera
  3. Ha ha den huskuren har man hört talas om men jag hade nog aldrig provat den .
    Blir spännande att höra om det hjälper
    Krya på dig

    SvaraRadera
  4. Hej Äppelblomman! Jobbar inom tandvården och tyvärr så kan visdomständerna dyka upp i din ålder och även senare, har mött människor som fått sin visdomstand i 40-50 års åldern...Men det är inte vanligt. Är visdomstanden på väg fram kan tandköttet öppna sig lite så det blir en ficka ner till visdomstanden och mat och bakterier kan komma ner där. Då kan man få de symptom som du skriver om. Men man brukar känna sig svullen i munnen i den region där visdomstanden skulle vara...Anonym som skriver ovan om att gnissla tänder kan ju också vara på rätt spår...Man kan få superont av att gnissla/pressa tänder. Hoppas du känner dig bättre snart, tack för en jätte bra blogg kram B

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!