tisdag 16 september 2014

Men HUR svårt kan det vara???

Jag blir skogstokig på ALLA (nä så klart inte alla, läs mellan raderna;-)) människor som är så fruktansvärt lata... Så lata att de bara måste parkera precis vid huvudingången vid en av våra matvaruaffärer, trots att det står 10 tomma parkeringsfickor som är tomma bredvid, så måste dom ändå parkera i en ruta som liksom inte finns...
Han/hon tjänar ungefär si så där 5 steg när han/hon inte pakerar i en "vanlig" ruta. 5 små sketna steg som en fullt frisk männsika ska behöva gå extra. Vart är världen på väg? Hur lata får vi bli???
Varför ska det vara så in i baljan svårt att ställa sig i en ruta? Hur svårt kan det vara????
Ja det är sånt jag retar mej galet mycket på.
Jag kan ju inte vara tyst... Jo ibland kanske. Men när en sån här parkering gjordes av ett ungt par i 20 års ålderna en sen kväll kunde jag inte hålla min stora trut och sa något.. De tittade bara på mej och tänkte nog: Håll käft din GAMLA kärring och sluta lek polis...
Parkeringsfickor är väl ändå till för att stå i??? Eller är det jag som är dum som inte fattat detta?
Som sagt, folk som parkerar precis utanför dörren till affären tjänar ungefär si så där 5 sketna små steg och många som jag sett parkerat just så här är klädda i gymkläder...
Jag får inte ihop den ekvationen riktigt.. Dom har varit och tränat, men orkar inte gå de där ynka små 5 stegen utan bara MÅSTE parkera precis utanför dörren... Jag får hjärnbryt...Vart i fåglarna är världen på väg???
NÄ jag har ALDRIG sagt att jag är världens duktigaste på att parkera och köra. Men jag försöker i vart fall parkera där det är parkeringsrutor och finns inte dom, nä då får jag väl gå liiite längre på parkeringen då!
Skulle någon "råka" köra på deras bil som står parkerad precis vid ingången till affären. Ja tro fan att det då skulle vara den stackaren som kommer och kör där man ska köra och INTE pakera...
Ja jag är irriterad! HUR svårt kan det vara??

5 kommentarer:

  1. Något som retar upp mig som fan är alla som parkerar på familjeparkeringar utan att ha en endaste unge med sig. Jag har bokstavligt talat fått parkera längst bort och gå med min bebis i famnen över en ishal parkering för att latrövarna inte respekterar skyltarna.

    SvaraRadera
  2. För att inte tala om alla som ställer sig på handikapparkeringar fastän dom varken behöver det eller har tillstånd till det...
    Det där är ingenting mot vad jag ser dagligen här på Sicilien...

    SvaraRadera
  3. Folk är så jäkla lata att det gör helt ont. Egotrippade också. Vissa människor borde få lite självdistans och sunt förnuft. Se till att bry sig om sin omgivning. Men nä då. Så länge JAG slipper gå de extra 5 meterna, så länge JAG hinner i tid... Suck.

    SvaraRadera
  4. Kolla utanför gymmen... p-platserna närmast är fullt medans platserna i andra ändan är tomma ;-) Jag stör mig också otroligt på folk som inte kan p-reglerna, också bl a stå INNANFÖR linjerna så får det plats en bil till bredvid.. Hejja p-lisorna!!

    SvaraRadera
  5. En del är så otroligt lata så man blir mörkrädd. Jag har ju inte heller förmågan att hålla tyst så jag har varit den där gamla trafikpolisen ett antal gånger.
    Trevlig blogg du har, kul att jag hittade hit.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!