måndag 4 juli 2011

Sommarlov!!

Idag är den allra första "riktiga" dagen på barnens långa sommarlov! De andra veckorna har det ju varit fullt upp från morgon till kväll;-)
Men idag låg vi länge i sängen och bara drog oss. Käkade frulle run 10 snåret när barnen hade tittat klart på sommarlovsmorgon! Nu sitter vi fortfarande i morgonrocken och pyjamasarna och borde kanske sätta lite fart;-) Ja med tanke på att det är min tur att ha "grilla hos mej" ikväll så är det en del förberedelser på schemat! Tror mej veta att jag inte kommer att vara själv i köket när maten ska förberedas. Nej då mina små kommer nog vara med och hjälpa till. Det sägs ju fler kockar dest sämre soppa, men där håller jag inte alls med... Nej då, klart att barnen ska vara med och fixa inför min matkväll, de kan ju skära några tomater och röra lite i såsen;-)!
Hoppas att vädret vänder bara... Ute är det grått och trist och alldels fuktigt. Vill ju liksom inte stå ute och grilla i regn... Så snälla vädergudarna, kan ni vara så snäll och skicka ner lite sol över Skillingaryd? Helst hela sommaren! TACK!!;-)

4 kommentarer:

  1. LYCKA TILL ikväll!
    Jag håller tummarna att det klarnar upp, och att ni får en toppenkväll.

    Skönt med en långsam start på dagen... Man behöver verkligen det ibland!

    Kram söta!
    Madde

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får fint väder till grillningen. Vad fint det blev med färgglada röda stolar i köket. Härligt med folk som vågar! Fina hjärtegryn du har!

    SvaraRadera
  3. Klart dom måste få vara med! Ibland blir det smått kaos och det tar garanterat längre tid men det är SÅ mysigt och det är ju så dom lär sig :-)
    Vi vill oxå ha sol, brrr!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Samma här, idag var barnens första lediga dag från fritids och dagmammor. Jättemysig känsla!

    Kram ♥

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!