söndag 31 juli 2011

Rönnekiosken!

På några gator nedanför oss har barnen öppnat en kiosk, Rönnekiosken! Imorse fick jag nys att de skulle sälja hembakade frallor. Så jag, Alfred och Fabian tog oss en tur ner till deras kiosk och köpte nybakta smarriga frallor!
Företagssamma barn kan man verkligen säga! Sååå duktiga och jag tror och har på känn att de blir bra affärsmän av dessa gulliga kids!!
Jag frågade vad de ska göra med sina pengar som som de tjänar in på kiosken? -Vi ska skänka dem till fattiga gamla tanter! Underbara ungar med världens största hjärtan!!
Så nu hoppas jag att försäljningen av nybakta frallor fortsätter varje helg. Detta är ju rena lyxen att bara gå ner några gator ner och köpa färskt och nyttigt bröd som man kan smarra på frullen!!;-)
Lägg Rönnekiosken på minne, för den kommer att bli stor!;-)

4 kommentarer:

  1. Underbart!!
    Och så fint av dig att ge dem sådan uppmärksamhet, och känsla av att ta deras affärsidé och initiativ på allvar! :-)

    KRAM och hoppas de smakade - frallorna!

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt och smidigt med :)
    Härligt med nybakta frallor till frukost,
    Ha nu en underbar dag i solen.
    För du har väl semester ännu va? :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad gott. Och äkta entreprenörsanda. När jag var liten sålde vi saft, men att orka baka däremot. Där gick gränsen. ;-)

    SvaraRadera
  4. Åhh...jag som var där både halv 10 och halv 3. Jag hade ju lovat;)
    Men det verkar ju som att det kommer fler chanser till nybakat...Rönnekiosken it is!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!