fredag 8 juli 2011

Vill ni gråta?

Då ska ni i så fall titta på Svinalängorna... Igår kvällst tittade vi på den svenska gripande filmen svinalängorna. Under hela filmen satt jag med ett konstant ont i magen och tårarna rullade ner för mina kinder... Filmen fick mej att tänka till både en och två gånger...
Tänk så många barn som verkligen far så här illa med föräldrar som super, slåss, knarkar och är elaka... Barn som tvingas bli vuxna alldels för tidigt, bara för att kunna hålla uppe familjen. Denna filmen utspelar sig på 70-talet, men jag kan mycket väl tänka mej att mycket skit händer innan för de 4 svenska väggarna fast att vi lever på 2011...:-(
Så vill ni gråta, titta på svinalängorna! Har ni sett den förresten? Annars GÖR DET!!

6 kommentarer:

  1. Jag har läst boken och ska definitivt se filmen!!

    SvaraRadera
  2. Jag har sett filmen. Tycker bara det är hemskt, gillar inte att titta på BARA elände.

    SvaraRadera
  3. kl. 16 kommer det att komma ett litet inlägg om dig i min blogg^^

    *trumvirrvel*

    SvaraRadera
  4. Såg den på bio... Usch den var så tung att jag kände det som om någon höll ett strypgrepp runt min hals hela filmen :( Riktigt jobbig, men väldigt bra!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Usch... klarade inte att se klart den.
    Riktigt hemsk. Ungefär som filmen "Pojken som kallades det".

    Ha en fin fredag
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Kikade på denna i veckan, hemskt sorglig, fick sig en tankeställare
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!