måndag 31 mars 2014

Jädrans skit oxå...

Just nu mosar jag i mej av denna delikatess... Nä det är sannerligen ingen delikatess, jag lovar! Men jag har hört att just vitpepparkorn ska vara bra mot magsjuka, om det är sant eller ej? Ja det hade varit kul att veta?! Kanske är det så att om man tror på något riktigt mycket, så ja då fungerar det?;-)
Varför jag proppar i mej det just nu? Alltså jädrans skit säger jag bara..
Precis när jag hade postat det förra inlägget ringde telefonen och i displayen stod det Bullerbyns förskola, avdelning 3... Ja men vad tror ni??? Söta fröken Jenny berättade att Fabian hade ont i magen, ville inte äta, låg och sov, var slö och bajsade tvärt imot hårt...
Ännu en gång, jädrans skit. Precis det här som vi INTE ville få in i vår familj, INTE!!!!
Nu håller det sig "bara" till en liten lightversion och vääldigt lindrigt (än så länge). Men man vet ju aldrig hur detta sprider sig till resten av oss...
Fan rent ut sagt... Skitäckliga magsjuka, fast ja utan att spy då...
Ser man det liiite positivt, så är det ju ändå bra om vi nu får den "riktiga" magsjukan in da house nu i början av veckan och inte senare...
Men ja jag hatar verkligen magsjuka, så de så! Specillt när den verkar gå som värsta löpelden precis nu när det bara är 5 dagar kvar till vår semester... Ingen höjdare att få det i ett flygplan med 100 -tals andra resenärer.. Att ockupera den pyttelilla flygtoan är ju inget som man strävar efter precis...
Han är vid mycket gott mod och är nästan som vanligt förutom att han inte äter så mycket och är väääldigt trött och ja bajsar lite mer och löst (ursäkta detaljerna;-))... Och JA han orkar retas med sina bröder och det brukar ju tyda på att de små liven då mår ganska så bra...;-)
Nähä, nu ska jag åter gå och stoppa en näven vitpepparkorn i min mun och svälja ner med en droppe sprit!;-) Om jag sedan får magsjuka eller magsår efter den här dosen, ja det återstår ju att se...

3 kommentarer:

  1. Har hört att whiskey hjälper, värt ett försök ;)
    / Sara

    SvaraRadera
  2. Oh nooo :( Stort krya på er! Hoppas det går över fort! Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni andra klarar er...annars har jag hört att Oregano, typ pizzakrydda ska hjälpa...värt att testa..inte så starkt för magen som vitpeppar..Lycka till/kram Marita

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!