söndag 19 januari 2014

Skogen!

Har varit ute hos mamma och andats skogsluft! Ljuvligt att gå ut och gå på små vägar, pulsa i snön. Bara jag, Jonas, tystnaden och vinden som biter hårt i våra kinder!
Ibland kan jag önska att jag skulle bo så där mitt i skogen, ibland inte!
Jag knallade på lite fortare än Jonas idag och gick mitt i den tysta skogen helt själv och gud va ljuvligt det var!
Att bara få andas, låta tankarna fara omkring och njuta av den härliga naturen!
Jag har hittat en perfekt väg att springa till sommaren, en väg bland trollskog, forsande vatten och tystnaden!
Jag spolades snabbt tillbaka till min barndom i mina minnen, där jag spenderade många timmar av mitt liv i en trollskog i en koja med mina vänner med en liten bäck som brusade så vackert!
Jag log där när jag gick helt själv, log åt underbara minnen som blossade upp så att mina kinder blev ännu mera röda! Skogen, det är något visst med skogen!

3 kommentarer:

  1. Jag var just ute och löpte i en precis likadan skog, så vill du så kan du tar löparkläder på dig nästa gång du ska ut!! Det var superskönt, lite blåsigt men solens strålar lyckades leta sig ner till mig och det blev nästan en magisk stämning....
    Må så gott och du, lycka till med projekt PT!!
    Maria i Ubby
    (taenbild på instagram)

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller verkligen med dig , skogen är nåt speciellt ! Jag älskar även att gå längs stranden och höra vågornas brus...sånt är lugnande för själen :)
    Ha en bra kommande vecka !

    SvaraRadera
  3. Ja skogen är speciell sak. Jag är uppvuxen på landet, & jag gillar verkligen att vandra omkring i skogen. Jag blir lugn inom mig.

    Ha det bra, hoppas alla sjuka familjemedlemmar blir snart bra.
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!