måndag 27 januari 2014

Hemmagjort!




Jag älskar verkligen "hemmagjorda! saker! Som tex detta underbara pannband som jag fick av min mamma i helgen som hon suttit och virkat till mej!
Det är inte bara snyggt, fint och vackert! De värmer superskönt oxå!
Jag önskade att jag också var så där pysslig, kreativ och fingerfärdig (heter det så??) Där jag bara satte mej ner vid symaskinen, klippte ut ett mönster och sydde en snygg tunika till mej själv! Eller sticka eller virka en fin mössa!
Men nä det där är riktigt inte min grej... Jag kan liksom inte sitta stilla så länge som det krävs och fokuseringen hamnar lätt på något annat när jag pysslar med sånt här..
Faktiskt påbörjade jag sticka en mössa en gång för över 2 år sedan. Mössan blev aldrig klar, det blev en halv mössa. Jag gav upp när flera maskor envist hoppade ur och det blev stora hål i det som skulle bli en mössa...
Jag blev förbannad och slängde i stickningen i en påsen och slängde in den i tvättstugan, där den ligger kvar än;-)
Tack snälla mamma för de fina pannbandet! Och tack Linnea för inspirationen till att mamma gjorde detta till mej!!

4 kommentarer:

  1. Åh vad fint, det klädde dig verkligen!

    SvaraRadera
  2. Det var så lite så, nu ska jag påbörja ett till Johanna.
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  3. Jättefint pannband och du passade jättebra i det. Kan du inte lägga ut mönster på det?
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Så fint! Gillar också hemmagjort, men kan inte göra det... på sin höjd sy enkla gardiner.
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!