måndag 13 januari 2014

Dagens:


  • HAR: Jordens 2 största munsår på läppen och 2 gigantiska stora finnar på haka, bäst att ni genast springer iväg och tar fram penna och papper och antecknar detta!!
  • KÄNNER: Mej alldeles orkeslös och är nära till tårar... Bryt ihop och kom igen brukar hjälpa. Så jag ska snart gråta en skvätt!
  • UNDRAR: Varför alla gråa hårstrån på mitt huvud fullkomligt exploderar ut från hårsäckarna? Och varför dom gråa stråna envisas med att vara så tjocka, korta och en aning lockiga? Kommer jag att vara helt grå, ha en kort, lockig tantig frisyr innan jag ens fyllt 35? Åldersnojja? Jadet kan hända, men de gråa stråna är ändå inget man leker bort vill jag lova... *skriker ut lite frustation*
  • GÖR: Sitter framför brasan och värmer min frusna kropp. Jädrar i min låda va kallt det är utanför dörren. Vintern har verkligen kommit och det med besked!
  • UNDERBART: Att ha en supersnäll svärmor som ställer upp när krisen är framme på morgonen! Alfred vaknade upp med ögoninflammation, men för övrigt pigg som en lärka. Jobbet kallade på både mej och Jonas och då finns supersnälla svärmor och rycker in som barnvakt!!! TACK! (Och NEJ vi är inte sämre föräldrar för att vi gör så, även om jag just nu känner mej så...)
  • BEHÖVER: En skön och lång massage på min arma och stela kropp! Muta kära mannen, men fan han är ju så dyr;-)
  • HÄRLIGT: Att få en kväll själv med Fabian liggandes i sängen och bara mysa tills hans lilla huvud dimper ner och somnar så härligt skönt!
  • ÅNGEST: Över att jag inte tränade idag, bra eller dåligt? Bra att jag får ångest, men det kan oxå vara en gnutta stressande...
  • BORDE: Komma i säng ikväll. Natten till idag var HEMSK! Sov si så där 4½ timme... Varför jag inte sov? För att jag inte kunde. Det är liksom tacken det för att man sovit så bra hela helgen...
  • ÄR: Evigt tacksam för att alla nära och kära runt om mej är pigga och friska! 
  • MÅSTE: Bli bättre på att säga ifrån och det NU!
  • ÖNSKADE: Att det just nu växte pengar på trädet utanför köksfönstret som jag bara kunde gå ut och plocka ifrån och sedan shoppa järnet!!;-) 

2 kommentarer:

  1. Hittar du ett sånt träd så berätta gärna vart dom finns ...behöver verkligen ett sånt jag med nu ! Fast...jag har ju satt köpstopp för mig själv nu under hela januari månad så kanske tur att jag inte har ett sånt träd här då...ha en bra vecka !

    SvaraRadera
  2. Kan du inte betala massagen med ...hmmm... sex.....hmmmm... det kostar liksom inget ;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!