lördag 25 januari 2014

Bland skogen, korvgrillning och den hårda vinden...

Douglas har önskat i flera veckor att vi skulle gå ut i skogen och grilla korv! Så när grabbarna höll på att slå ihjäl varandra här hemma på förmiddagen packade vi ihop oss, köpte med oss korv och drog ut till mamma! Douglas önskan blev min lag!
Frisk luft i lungorna, lek och korvgrillning är verkligen bot på att få dem sams!!
Vi fick ju lov att ha grillpinnar så klart! Kussen Elvis som oxå var med ut, hoppade glatt upp i ett träd och drog ner några fina grillpinnar åt oss!;-)
Min mamma hon kan det här med att fixa eld, som den sanna skogsmulle hon är;-) En jädra tur att brasan fanns där när fingrarna höll på att förfrysa bort i den envisa svinkalla kylan... Jäkla blåst...
Pinnbröd och korv blev dagens mellis! Dock försvann den bästa glöden och elden precis när vi skulle grilla pinnbröden, så typiskt. Så de stackars pinnbröden blev inte alls så där genombakade som vi hade önskat. Snarare degiga små klumpar. Men vad gör det, ungarna var iallafall lyckliga!
Att äta ute är verkligen sååå gott och aptiten blir verkligen till ett stort sug hos både stora och små!! Och att äta korven direkt från grillpinnen är verkligen något speciellt! Att vår kära lilla (snart) 4-åring vägrade ha vantar på sig i den svinkalla kylan, resulterade förstås i tårar när händerna värkte av den hemska kylan... Den där envisheten som jag skrev om i det tidigare inlägget idag som jag har. Jag tror att han fått en stor dos av den.. Jag hoppas dock att han använder den till något positivt, så han får ut sin envishet på något annat bra än att just bara vara envis!;-)
Man kan hitta många "skatter" som gömmer sig bland stock och sten! Tex en gammal gryta! Vips så blev denna lilla skrotsamling en koja och barnen hade jätteroligt där! Fantasin, den där härliga fantasin, aj löööv den!
Jag fascineras varje gång jag går omkring där ute hos min mamma bland gamla saker, halvtrasiga uthus och gamla ladugårdar! Detta gamla trasiga och förfallna får mina ögon att se allt de vackra och ta fina foton och se igenom allt förfallna! Tänk så många minnen det finns i dessa gamla ladugårdar, så många som slitit där, lagt ner hela sin själ i sina djur och nu står det helt förfallet...

1 kommentar:

  1. Åh va mysigt att grilla korv !
    Och har just korv någonsin smakat så gott som när man grillar den själv över öppen eld ute i kylen ?

    haha.... Njae !! Göteborgsvarvet känns lite som "out of my league" !! ;)
    En kilometer i taget får det bli så får vi se hur många jag orkar...

    KRAM

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!