onsdag 18 juli 2012

Kan inget annat än att le...


Skog, skog och åter skog nådde våra ögon på väg upp... De var en låååång bilresa , men efter 8 timmar i bilen mötte äntligen våra ögon Malungs kommun skyltarna! När vi rullade in i byn mötte vi en STOR raggarbil med ett gäng raggare som stod och kissade vid vägkanten... Man kan inte annat än att le, de är sig likt här i Malung...
Dunk i varje bil som kör omkring här och Alfred frågade: -Varför måste dom spela så hög musik i sina bilar? Ha ha ja bara för att dom är raggare;-)
Vi tog en vepa runt här och den ena raggarbilen och bilen var mer "utsmyckad" mer än den andra... Jag lovar att jag ska visa bilder på hur det ser ut här! *fniss*
Sen åkte vi upp till "vår" lägenhet! En perfekt lägenhet och barnen jublade -De finns både lekpark (2 steg utan för dörren) och BADKAR!!!! De behövs inte mycket för att göra de där små juvelerna glada;-)
Nu sitter vi här och hör dunket från parken... Ikväll spelar allas vår härligt äckliga Lasse Stefanz... Hua, ryser när jag tänker på dom... Men det är ju Jonas favoriter, men det pratar vi tyst om... Om han är ledsen för att han inte kunde gå ut ikväll? Ha ha ja, han gråter blod för att han missar sin favorit ikväll....;-) Nej jag lovar jag är inte ironisk... Jonas gillar Lasse Stefanz, men jag lovar jag försöker omvända honom;-)
Nu ska jag gå och knyta mej... Konstigt att man kan vara så trött efter att ha bara suttit en hel dag i en bil?
Vi har dessutom bara ett barn hemma inatt... Alfred och Douglas följde med morfar ner till grannbyn och skulle sova där inatt! 
Sov sött, de ska jag göra!;-)

2 kommentarer:

  1. Ja och så är det samma raggare och bilar som kör runt idag som körde runt när jag bodde i Malung för snart 20 år sen. Lite fascinerande kan jag tycka, en gång raggare alltid raggare. Ha det så trevligt pårrskogen och i tältet// skånekullan

    SvaraRadera
  2. Hahaha men på något sätt så hör ju raggarna och sommaren i dalarna ihop. :)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!