lördag 21 juli 2012

Att cirkulera!

På förmiddagen åkte vi ner till grannbyn Yttermalung! Byn där jag en gång för 100 år sedan växte upp i! Lekande barn överallt och med folk i varje litet hus! Idag är det inte så... Det är ganska ödsligt där och i varannant hus är det numera "sommarstugor" och skolan där är nedläggningshotat pga av för få barn... Jag kan känna att det är lite kusligt att åka runt där, allt som var så levande då när jag växte upp, de finns liksom inte kvar nu... Sorgligt på så många vis.....
På denna vägen har jag gått och cyklat måååånga gånger när jag skulle till kompisar, skolan och på badet! En vääääldigt trafikerad väg som man får ha hjärtat i halsgropen varje gång man går på den för att bilarna kör så fort....
På frågan om jag längtar tillbaks till Malung? Nej inget faktiskt... Det känns som om jag har gjort mitt i denna by och det är mycket trevligt att komma hit och hälsa på, men inte mer...
Sedan åkte vi upp till storstan igen... Det är mycket folk i omlopp här och myyyycket bilar som ni vet! Men idag fick vi se något som vi aldrig sett förr, en lååååång hummer;-)!
 Vi har "cirkulerat" runt hela dagen, bara varit och umgåtts, lekt och träffat släktingar!
På kvällskvisten tittade vi på cross uppvisning. (Kanske heter det något annat när man gör konster med sin cross uppe i luften) Sååå fränt och så coolt! Men gud jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden! (Tog flera kort, men dom blev inte bra...)
Iallafall körde en stackars förare ner med sin cross rakt ner i den kalla älven. Lyckligtvis gick allt bra, men det var nog kyligt där i vattnet!;-)


 Barnen har skött sig väldigt bra idag och Fabian har varit så där extra kramgo och pussig!;-)
Till grabbarnas STORA förtjusning fick de åka raggarbil runt Grönland (Centrumet heter så) Och de var såååå lyckliga! (8 stycken i bilen...)
Vi avslutade dagen med en STOR, god och fettig pizza... Alltså jag vågar knappt säga det, men igår åt vi oxå pizza och idag till lunch sibylla mat... De ska faktiskt bli skönt att komma hem och äta "normal" mat! Är sååå trött på att äta ute!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder.
    Såg dej en skymt i Fredags i tältet men hann inte o hälsa på dej.

    Håller med de är väldigt dött i ytter och de är så synd. De blir väl inte så mycke kvar av Malung heller om Jofa ska flytta så.

    SvaraRadera
  2. Mötte en pappa med barnvagn på "PD-området" och tänkte: Var har jag sett honom och den där pojken förut??? Ett par meter senare kom du och DÅ kom jag på att det var ju din (snart) man och en av sönerna!!! Antar att jag får anses som en flitig läsare av din blogg, då dina familjemedlemmar känns så bekanta, trots att jag aldrig sett dom IRL förr?! :))

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!