måndag 16 juli 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

I skrivande stund skulle vi ha suttit i bilen och varit på väg på 40-års kalas, men istället ligger jag här i sängen och är fruktansvärt uttråkad, bitter och äter godis... Vår barnvakt blev sjuk och vi fick alltså ställa in hela balunsen... Jag hade sett fram imot detta kalas trots att jag inte skulle känt en endaste kotta där. (Jonas kollega) Men jag hade iallafall fått vara lite vuxen, klätt upp mej, skrattat, gjort mej fin, druckit vin och träffat nya vänner!
Jag är bitter på allt detta regnande och både fru Bitch och en STOR jäkla orosmask bor i kroppen och jag kan liksom inte riktigt njuta här och nu... Jag vill hitta på något, göra något roligt! Men vad? Göra något som alla andra gör denna tråkiga dag? Trängas bland allt folk, smittor och baciller.. Nej tack... 
Inte dog fru Bitch i duschen innan heller. Fan ta henne.. Jag orkar inte med henne nu, inte på semestern när man lever ihop som packade sillar och barnen är mer högt än lågt...
Nä jag får väl ta av mej min fina klänning som jag satte på mej efter duschen, sunka ner mej och ta en promenad i regnet...
Gud i hela himlen vad negativ jag är, förlåt mej kära vänner...
Det blir inte alltid som man har tänkt sig här i livet, inte en dag som denna iallafall... Blääää....

8 kommentarer:

  1. Jag lovar att göra mitt yttersta för att ta hem sol och värme till dig. Kanske inte 40grader, blir 30 okej???
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om jag hade bott närmare hade jag kommit förbi och varit barnvakt!

    SvaraRadera
  3. Ni får väl komma till Malung :-)

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt!!!
    Hade också behövt en andningspaus nu...
    Är det bara mina barn som känns mer intensiva när vi alla är lediga? De går liksom på högvarv!

    Kramar K

    SvaraRadera
  5. Du och jag hade samma typ av humör idag tror jag. Bitchen hade tid att besöka mig också.... :-P

    (Fast däremot saknar jag barnen, så njut lite extra av dina åt mig). :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  6. nä det ska guda mig veta

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!