onsdag 3 juni 2009

Stackars liten....

Idag ringde jag till läkaren och fick en tid genast. Och då som alltid när man kommer och sitter i väntrummet så bli mina barn helt plötsligt mycket piggare. Jag fattar inte vad det är? Men han började med att kolla öronen. Men inget fel där. Halsen var väldigt svullen och han tyckte genast att vi skulle ta ett prov för att avfärda att det inte var halsfluss. Doktorn gjorde klart för mej redan innan att barn runt 1 år oftast eller aldrig får halsfluss. 2 minuter senare blev vi inkallade igen. Och det visade sig vara halsfluss. Så nu väntar det en 10 dagars kur, 3 ggr om dagen. Så det kommer bli många tårar innan denna dos är över. För
penicillin smakar verkligen vidrigt. Tycker så synd om honom varje gång jag fyller på sprutan och stoppar in den i munnen.
När jag kom hem med flaskan med penicillin i så tappade jag den så att den gick sönder och allt rann ut. Det var bara för mej att packa in barnen igen och åka o få en ny flaska!
När jag hämtade Douglas idag på dagis sa hans fröken Tom att han hade kissat minst 20 ggr där. Han har fortsatt här hemma med lite små skvättande. Så när jag ändå var nere för andra gången på apoteket, passade jag på att springa in på läkarstationen och hämta ett urinprov. Så imorgon blir det ett nytt samtal till farbror doktorn gällandes den store killen. Så varför inte. Jag kanske ska öppna en liten sjukstuga här hemma när jag ändå håller på;-)

3 kommentarer:

  1. Stackars killar! Han ser verkligen inte pigg ut på bilden, lille Alfred =( Vi har också varit hos doktorn (i Värnamo) med Stina idag, så hon ska också lämna in ett urinprov i morrn. Vi får väl se hur det går...
    Tänker på er!
    Kram/Elin

    SvaraRadera
  2. vilket kör, vad duktig du är som fixar och donar. usch hur ska man veta allt sånt?????

    SvaraRadera
  3. Stackars liten kille :(

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!