måndag 29 juni 2009

Bad, trotts och en trött mamma.....

Det är varmt... ja jag vet man ska inte klaga. Men bor man som vi gör en en liten gryta utan vatten på flera mil så står det stilla... Så idag packade vi väskorna och åkte till en sjö. Vi sällskapade med min bäste Veronica och hennes barn. (Förlåt V för bilden;-)) Det var så himla skönt att få svalka sig även om det var lite kallt. Tempen på vattnet visade på 22 grader. Men ändå var det lite kallt....Alfred älskar vatten så han dök i vattnet på en gång medans Douglas är mera försiktig men blev ett vattendjur efter ett tag!
Värmen tar verkligen på allas humör. Jag orkar knappt med mig själv och jag fattar att inte barnen gör det heller. Men när båda barnen är trotsiga och griniga och man själv bara vill lägga sig ner och skrika så är det inte roligt att vara mamma.... Jag kan ibland känna att jag är den där hemska mamman som bara står och skriker på mina barn. O så lyssnar dom inte alls:-( Och nu så här på kvällen börjar alla skuldkänslor komma. Varför var jag så sur idag? Kan jag inte försöka att vara en snällare mamma? Jo nu ska jag bättra mig!Imorgon kväll åker jag, barnen och mamma ner till mellbystrand där svärmor är. Så nu ska vi bara ligga vid havet och plaska. Vi ska bli uppassade med mat och jag ska bara slappna av. Inga måsten som det lätt kan bli hemma. Vi har inte bestämt hur länge vi ska vara där utan det beror på väder och vind! Håller tummarna att solen och värmen kommer att bestå för nu ska här solas och badas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!