onsdag 31 augusti 2016

Läderbröllopsdag!

Idag för exakt 3 år sedan satt jag hos frissan, drack bubbel och åt snittar med underbara tjejer och blev omhändertagen som en prinsessa! Nu sitter jag här och äter min matlåda med köttfärsås och spagetti, kontraster i livet lixom;-)
3 år där vi vuxet enormt mycket! Ja kanske inte bara för att vi blivit man och hustru, nä det påverkar kanske inte en att bli vuxen på det sättet. Men vi har faktiskt växt enormt som personer, framförallt jag kan jag känna!
Vi har blivit lite gråhårigar, lite klokare, fått lite mer rynkor, lagt på oss några kilo!
3 år av kärlek! Han är bra min man! Han är bra för mej, får mej att landa! Oj oj, så många känslor den mannen kan framkalla hos mej, både positiva och negativa!;-) Han kan få fram såna känslor i min kropp som ingen annan i hela världen kan få!
Vi har bråkat, vi har gråtit tillsammans, vi har skrattat, vi har pratat, vi har skrikit, vi fnissat, vi har växt ihop ännu mera på dessa 3 år! Det är han med stor H, min älskade man som jag varit gift med i 3 hela år! Tiden går fort när man har roligt sägs det och jag kan bara hålla med;-)
En underbar dag med vänner och släkt! Gästen gör festen sägs det och jag kan bara hålla med! Alla underbara tal, spex, sånger och dans! Bara för oss! Vilket gäng!!
Hela dagen var så perfekt! Men tiden gick alldeles för fort... På ett kick var dagen över, den dagen som vi hade planerat så länge...
Jag ångrar inget.... Jo en sak och det är att vi inte filmade i kyrkan och att vi lät en fotograf ta bilder på oss när vi klädde oss och kanske ännu mera från festen! Ja för det är så att jag har minnesluckor från dagen/kvällen och natten.. Absolut, bubblet gjorde sitt... *harke* Men jag vet inte, jag har fortfarande ångest för att jag inte kommer ihåg vissa grejer från dagen/kvällen/natten, som jag absolut borde minnas.. Förmodligen berodde det på både nervositet och stress och bubbel... Så blir det ibland;-)
3 år av kärlek och lycka!
En av de bästa dagarna i mitt liv! Ja, för de andra 3 dagarna är så klart när vi fick våra älskade gossar!
Igår kväll fick jag för mej att prova min älskade klänning! Den klänning som numera hänger i förrådet och ser ledsen ut... Alltså det absolut dyraste plagg jag någonsin köpt i mitt liv och så hänger den bara där.. Jädrit surt måste jag säga... Men NEJ jag kommer inte att sälja den, ALDRIG! Näpp, då får den hellre hänga där i förrådet och se ledsen ut;-)
Den passade givetvis inte... Den glipade ett par dm över brösten... *harkel*
Men hej, va fasen gör det egentligen att jag inte får ihop min bröllopsklänning? Jag lever ju, jag är frisk, min käre man är frisk, mina barn och min familj, mina vänner är friska! Så vad gör det om klänningen glipar lite... Jag har gått upp i vikt, det har jag på dessa 3 åren... Kanske kommer jag i den igen till nästa bröllopsdag? Kanske inte?
Det vore dock superkul att få använda den igen, men när och hur skulle det vara vid för fest? Ha ha!
 
Älskar dej Jonas, nu och för alltid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!