onsdag 24 augusti 2016

Helgen, rens, skolstart och svullet öga....

 Mina damer och herrar! Så var det måndag, nej jag menar tisdag... Men herreguud jag menar onsdag igen och jag missade att blogga igår och i förrgår...... Ibland får man liksom inte ihop tiden riktigt, önskade mej sååå många mer timmar på ett dygn så jag hann med allt och ännu lite mer timmar på dygnet så jag fick sova lite mer... Ja ja, hade säkert inte varit mer nöjd om dygnet hade haft 36 timmar istället.. Förmodligen hade jag gnällt för det me.. Japp, för sån är jag. Gnällkärring;-) Påbörjade detta blogginlägg i måndags... Men sen har jag blivit avbruten hela tiden och har jag inte det, så har jag haft sååå mycket annat att göra...
I fredags när jag kom hem från jobbet sov jag en timme! Amen fatta va skönt att sova middag! De är man liksom inte bortskämd med....
På kvällen kom våra vänner Veronica och Per förbi och jag stod och lagade gulaschsoppa! Så det blev en spontanmiddag! Vi bjussade in dem och jag hade som vanligt gjort mat för ett helt kompanie, så alla blev mätta!;-)
Älskar spontanietet! Allt blir liksom så kravlöst!
 Damerna skulle spela final i fotboll.. Han som var tuffast och skulle vara vaken, somnade först;-) Japp, ikläd Sverigetröjan;-)
 Inte ett dugg planerat den här helgen! Lite skönt faktiskt! Typ den enda helgen på lääänge som det inte var något i kalendern!
Så jag passade på att rensa i Alfred och Fabians garderob... Dra mej baklänges på en liten vagn va kläder dom har.. Och så blev jag typ sur för att Douglas har växt som bara den i sommar... Herreguuud, ungen har knappt ett par byxor att sätta på sig, trots att vi köpte massor av nya i början av sommaren... Shopping står på listan!
 Jag drog dem i örat över hur garderoben såg ut.. Suck och stön och så lovade jag dem dyrt och heligt att ALDRIG städa den igen om de stökade till den.. Då kommer jag ta alla kläderna och slänga dem i en sopsäck och så får dom hämta sina kläder i garaget!
Tvingade dem att prova ut VARJE klädesplagg! Ja nu banne mej skulle här rensas!
 *harkel och host* Liiite kläder som var försmå.. Kan ju tro att jag inte rensat deras garderob på typ 5 år.. Men jo då, typ förra hösten... Men rackarns va de växer...
 Hur länge tror ni att det kommer att se ut så här? Jag tror max en vecka... Men som sagt, jag skiter i deras kläder... Hittar dom inget att ta på sig så får dom väl gå nakna! Någongång får dom allt lära sig att ha ordning och reda runt sig! Speciellt när de handlar om deras egna kläder och saker!
 Lördagskvällen var jag typ helt slut.. Hmm, undra HUR trött man kan vara egentligen av att inte göra så mycket?
Ett glas rött och hämtpizza och sedan en film på TVn! Ja det är inte fy skam det heller;-)
 I söndags kom Jennie upp! Japp hon är barnens frisör ibland! Perfekt när frisören kan komma hem till en! LYX!;-)
 När dom andra drog till golfbanan så började jag rensa köket! Jag har snart gått igenom hela huset, men köket är kvar.. Jag fattar ju själv varför jag har hållt mej ifrån att rensa där... Fy fasen säger jag bara va skit man samlar på sig...
 Jag hann typ halva köket, knappt det på ett par timmar.. Gamla kryddor som gått ut 2010.. Ok ok, att jag är en samlare.. Men NÄ, detta kan man inte samla på....;-)
Glömde förstås ta ett efterkort. Men gud så bra det blev! Hmm, här har JA lovat mej själv att hålla iordning! Tror ni jag klarar det?;-)
 Lappar lite här och var... Japp, de små (och stora) rackarna jag bor med, lyckas alltid nosa upp godisgömmorna! Så, JA man måste ju ligga steget före!
 Min trio! Alltså fatta att jag är mamma till 3 skolbarn nu! Kan knappt tro det, vart har tiden tagit vägen???
 Förskoleklass! Wow, det är verkligen stort! Alfred började 2:an och Douglas 5:an! Jösses säger jag bara! Stanna tiden!!
 Alltså... Jag har lyckats få en finne vid ögat... Syns kanske inte så väl här. Men den lilla skiten har satt sig vid ögat. En bula som sedan har spridit sig ner under ögat.. Skitkonstigt... Sitter fortfarande kvar, fick den i söndags...
 Alltså fatta hur underbart mycket härliga äpplen det finns just nu som man bara kan plocka och äta! I måndags kväll var vi hos mamma en sväng och plockade både äpplen och fina blommor!
Igår jobbade jag si så där 14,5 timme... Sista timmarna spenderade jag på ett styrelsemöte! Spännande grejer! Jäklar va vuxen jag börjar bli!;-)
Jag träffade barnen typ 0 timmar igår... Och Jonas 10 minuter på sena kvällen när han kom hem från sitt möte...  Inte för att vara sån, men jag gillar verkligen inte att inte få träffa mina barn på en hel dag.. Jag är verkligen som en vallhund... Måste ha min lilla "grupp" (familj) runt mej hela tiden för att må bra i hjärtat!
 Idag bjussade min käre make ut mej på lunch! Mysigt med en liten dejt så där mitt på dagen! Kul att ses lite när man inte gör det annars;-)
 Det börjar bli höst ute.... Vackert, men ändå känns det lite tungt i bröstet... Men ännu har sommaren inte tagit sitt sista andetag! Vädret levererar sol och 24 grader varmt! Underbart! Synd bara att man inte liksom hinner vara ute och njuta av det på dagarna...
Hämtade hem mina kids efter jobb, skola och fritids idag! Att kicka hemåt på sina sparkcyklar och jag på cyklen efter i det härliga vädret! Mysigt!
På sena eftermiddagen åkte jag och Alfred upp till grannbyn Vaggeryd och provade ut lite kläder inför modevisningen som skall hållas där på Waggerydsdagen på lördag! Både jag, Alfred och Fabian ska gå! Sååå kul att mina kära kids ville ställa upp som små modeller! Ser vi fram imot på lördag!
*harkel och host* Jag "råkade även köpa mej en jädrit snygg topp från People idag... Fick ju lov att bara ha något nytt tills på fredag när det är utgång med min käre make! Ser jag verkligen fram imot!!;-) Jo jag vet att jag har köpstopp.. Det går så där kan jag lova, men jag har bättrat mej, jag lovar!
Känner mej just nu som en överjäst bulldeg där magen spänner och brösten är som 2 stora melonbollar... Hej hej ägglossning.. Så typ just nu känns det som om inget är snyggt på min kropp.. Men jag hoppas att den skiten har gett sig av tills på fredag!
Så nu vet ni vad som har hänt i mitt liv de sensaste dagarna.. Ja i och för sig bara en bråkdel av allt som har hänt, men allt som händer i mitt liv hela tiden kanske inte är jätteintressant;-)

1 kommentar:

  1. Ja ibland rusar tiden iväg för fort. Man vaknar till två dagar senare och försöker dra sig till minnes vad man gjort...oftast utan resultat för min del��.
    Lyxigt med lunchdate��
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!