måndag 8 augusti 2016

Är det på väg tillbaka?

Så har vi gjort vår första dag efter semestern! Hur det gick då? Mycket bättre än väntat! Vaknade till och med av mej själv vid 5 imorse, så jag cyklade iväg och va på jobbet innan 5:45... Ja för hade jag somnat om, så hade jag säkert varit död som en sill när klockan väl ringde... Sen hände en massa såna där jäkla grejer som bara händer mej.. Olja över hela mej, så japp jag fick så fint ställa mej och duscha efter en timme på jobbet.. Har jag sagt att jag är klumpig?;-)
Fabian har gjort sin första dag på fritids och var toknöjd! Och somnade med ett leende på sina läppar redan klockan 18:30. Det tar på krafterna med nya miljöer!;-)
Alfred var också jätteglad att få träffa alla kompisar igen!
Han har jag dock inte träffat så mycket idag, förutom nyss när han kom hem från en kompis... Men han gick och la sig direkt...
Jag skröt ju i början av sommaren att han inte haft ett endaste migränanfall på ett helt år sedan vi varit hos kiropraktorn....
För 3 veckor sedan när det var så varmt ute, han hade sovit ganska lite och toklekt med sina kusiner. Kom han och sa att han hade huvudvärk.. Inte så konstigt tänkte vi, men han ville gå och lägga sig inne, nerdraget och ville ha det svalt... Han sov 1½ timme och kommer ut och spyr som en gris... Sen bara: -Nu mår jag jättebra igen!!
Min första tanke var då och där.. Helvete! Migränen är tillbaka... Nu håller vi tummar och tår att detta bara var en engångsföreteelse...
Men nej, det verkar inte så... Jonas hämtade honom nyss hos sin kompis... Mitt i leken hade han fått huvudvärk, gått och lagt sig och somnat... Vaknat upp och spytt... Nu sover han igen...
Är det på väg tillbaka? Ja jag är tyvärr ganska så säker på det... Stackars liten, usch va jag tycker synd om honom...
Imorgon ska jag ringa kiropraktorn igen! Se om han kanske kan hjälpa honom igen! Det gör verkligen ont i mammahjärtat att se honom ha så ont i sitt lilla huvud... Skit också...
Men han slapp det ett helt år, så går vi nu, så kanske han slipper skiten igen ett år till! Kanske något som släpper eller som måste behandlas oftare nu när han blir äldre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!