torsdag 24 april 2014

Vem uppfann hörnskåpen?

 Det här med att hålla ordning och reda på skåpen hemma hos oss funkar inte alls, speciellt inte där vi har våra "skafferi"... Jonas suckar varje gång han öppnar skåpen och torrvarorna trillar ut och så städar han och efter bara några veckor ser det ut som rena rama skräpskåpen igen.. Alltså vem den där "någon" är som stökar till, ja det vette tusan vem det är? *blinkar lite i ögonen under luggen och skäms lite*
Men alltså, det här med hörnskåp.. Vem sjutton uppfann det? De är ju rent av riktigt kasst ju.. Skrymslen som är så stora, men som liksom råvarorna i skåpen bara försvinner in i och så glöms det bort och för att få fram det så måste man riva ut halva skåpen, vilket resulterar i att man (läs jag) bara slänger in allt igen, huller om buller...
Nä tacka vet jag ett hederligt gammalt gå-in-i-skafferi! Tänk va härligt att ha ett sånt där alla grejer står väl synligt framme utan att det är en massa "döda" ytor som bara försvinner bort...
Apropå hålla ordning och reda.. Vi borde typ sanera här hemma.. Jösses va skitigt det är överallt.. Den där vardags städningen tränger liksom inte riktigt in på djupet så som det absolut borde göra här hemma i svinstian med barnens kladdiga händer som är ÖVERALLT och tar...*tar ett djupt andetag och tänker att vi tar den där djuprengörings städningen en annan gång*
Alfred tror fortfarande att han är osynlig när han stänger båda skåpsluckorna.. Han tror inte att man ser hans fötter;-)
Ikväll blev det så väldigt tyst här hemma och jag hörde en liten råtta knapra från köket.. Detta mötte mej, två ben från skåpet! *fniss*
Jag öppnade skåpen och tog honom på bar gärning.. -Vad gör du?, undrade jag? -Mmminget fick jag till svar med munnen full av godis... Oj så oskyldig han ser ut och håller sig i byxkanten..;-)
Nu är det vi som tar och hittar ett annat gömställe för godiset här hemma, ett som BARA jag vet om!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!