onsdag 23 april 2014

VAB..

Har precis landat hemma och bytt av Jonas... Vab står på schemat...
Fabian fick feber i fredags och har inte mått något vidare bra under helgen, vilket man så klart inte gör med hög feber i kroppen.. På nätterna har han varit som en kokhet kamin och yrat runt...
Han har mest legat i soffan nere i stugan och gjort några tappra försök att leka, men det har resulterat i att han gått och lagt sig igen.
Men idag verkar det som om febern äntligen har gått ur hans lilla kroppen och han är pigg, nja kanske lite för pigg;-)
Ja för nyss lekte dom krig, retades och var mer högt än lågt han och Alfred....
Jag tänkte mej att det skulle bli en lugn och stillsam eftermiddag med dessa gossar med lite mys i sängen. Men det verkar som om det lutar mer att jag kommer att få agera fredsmäklare mellan dessa 2... *sliter mitt hår över deras syskonbråk som ständigt råder*
Nu håller jag tummar och tår att resten av familjen får hålla sig friska och att inte febern kommer tillbaka in i hans kropp!
Visst är det konstigt. När man väl landar så här hemma efter en superstressig förmiddag på jobbet så borde man liksom vara igång och fortsätta vara aktiv. Men icke, just nu gick musten ur mej och alla dessa måste som borde göras här hemma känns inte alls lockande...
Det dåliga samvetet suger inom mej... Hur man än må vrida och vända på allt så får man dåligt samvete för hur man än gör. JA jag har dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet, vilket resulterar i att jag får dåligt samvete för att jag får dåligt samvete. Ja för barnen är ju faktiskt nummer ett och kommer först! Men det är ändå lätt att få dåligt samvete hur man än må göra...

1 kommentar:

  1. Såklart känns det inte bra hur man än väljer, känner igen känslan.. men självklart är kidsen nummer ett! Jag tyckte det var sketjobbigt när mina var små och jag vab-ade, men i dag är det jag som får jobba extra mycket när de nya småbarnsföräldrarna vab-ar. Så det jämnar ut sig till slut! Så vab-a så länge du kan, din jobbartid kommer ;-)
    Kram o krya på liten

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!