måndag 21 april 2014

Stoppar långt in i våra hjärtan!

Den här påskhelgen summerar jag till underbar på alla sätt och vis! Vädret har levererat från sin allra bästa sida med +19 grader och strålande solsken, ungarna har lekt, vi vuxna har haft galet trevligt och vi har bara varit! Den här helgen stoppar vi långt in i våra hjärtan!
Vad vi har gjort då?
 Fredagen började ju med huvudvärk och lite shopping. När huvudvärken försvann drack vi vin, grillade oxfile och gick tipspromenad som Douglas och kusin Elsa hade satt ihop! En väldigt klurig sådan och vilka fantastiska barn vi har som har en sådan grym kunskap och fantasi! Frågor så som hur lång världens längsta man är till vad MMA stjärnan hette! Alfred och jag hamnade i samma lag, vilket skulle visa sig att det blev tårar från Alfred i slutet när vi insåg att vi kom på sista plats;-)
 Skiljefrågan var det bästa! De hade målat en teckning med olika grejer på och sedan skulle vi memorera detta i våra huvun i några sekunder och sedan kom det frågor på det!
Vinnarlaget blev Gustav och Carolina! Och allt blev frid och fröjd för Alfred när han fick stå som första plats och ta imot de fina priset som var ett påskägg!!
Påskafton levererade sol i massor och vi var ute hela dagen lång! Lunchen intogs ute på trädäcket i form av lax, potatis och romsås och ett glas bubbel till!
Sedan gick vi ner till fotbollsplanen och körde match i form av en fotbolls turnering och en brännbolls turnenering! Tjejerna mot killarna och naturligtvis vann tjejerna överlägset mot killarna i båda grenarna!;-) *hehe*
 Ett sommartecken i form av en nyckelpiga! Åh va jag älskar den här årstiden!!
 När vi kom hem till stugan igen hade farmor fixat med årliga äggjakten! Små lappar som kusinerna skulle följa och hitta sin skatt!
 Jag lovar, de var lyckligare än vad de ser ut att vara på kortet över sina STORA godispåsar!;-)
 De traditionella måla påskäggen blev så klart av oxå, iår ute i solen!
 Av 20 kokta ägg så blev det väl si så där 5 stycken kvar som var HELA.. Äggen gick visst sönder när dom rullade ner från bordet hela tiden upptäckte Fabian;-)
 Påskmiddagen intogs på kvällen i form av det allra bästa från julbordet kan man nog säga! Gud så gott! Åt så jag kände mej fyrkantig;-)
Klockan 23:00 efter många flaskor vin, skratt och kortspel insåg jag att jag visst hade glömt bort att äta mitt påskgodis! Så JA naturligvis togs godiset fram och jag åt! Men va fasen, de var inte så gott som jag hade fantiserat om.. Tog några bitar men sedan sa kroppen ifrån...
Dock åt jag lite mer igår istället och då var de de stå godare;-) Men nu är det slut på godisätandet igen. Nästa gång blir nog om ett par månader eller 3;-)
 Ät det inkomster så är det utgifter! Långpromenader har vi gått och jag bara älskar spåret som vi har precis här intill stugan! Jag har inte sprungit något, men nästa helg vi åker hit ska det fanimej kutas på dessa underbara vägar!!
 Igår satt jag fastklistrad i solstolen HELA dagen lång! Helt fantastiskt skönt. Hade man inte vetat att det var den 20 april, så hade man kunnat tagit dagen som en sommardag mitt i juli!
Det var så tyst ett tag så att jag till och med hörde hur det knäppte i björkarna som slog ut, häftigt!
Kussarna åkte hemåt och vi körde golfturnering på gräsmattan! Alltså det här med klubba och jag, vi hör liksom inte riktigt ihop... Tur att grabbarna i familjen är duktigare på det än jag. Att börja spela golf lär jag nog aldrig göra;-) Nä stå där och svinga på en boll och gå efter, nä det ska gå fort och vara impulsivt, då hänger jag med!;-)
Vi avslutade kvällen med grill och burgare och naturligtvis ett gals rött och satt ute enda tills klockan 21, tills de små äckliga krypen började komma!
Den här helgen stoppar vi långt in i våra hjärtan och ännu är den ju inte slut, vi har ju nästan en hel dag kvar här på vårt älskade smultronställe innan bilen styr hemåt igen!

4 kommentarer:

  1. Låter som en underbar helg, Gud vad härligt! Och så mycket god mat!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar helg! Förstår att ni trivs på ert smultronställe!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut! Älskar den sista bilden med Jonas i vinglaset, hahahaha!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!