lördag 27 april 2013

Härliga minnen och en gnutta bitter...

Har krupit upp i soffan efter en väääldigt lugn, men mycket bråkig eftermiddag och kväll... Bara säger som så, det är fan inte konstigt att jag hittar mer och mer gråa hårstrån upp på mitt huvud...
De där med att retas är mina kids världsmästare på att göra. Och jag blir TOKIG.. De resulterade i skrik, gråt och bråk. Jag tog bilen och åkte en sväng på gatan för att liksom "hota" eller kanske ska man säga markera att det inte är ok att hålla på som de gör... De hjälpte faktiskt lite, iallafall för en stund... Men nu är jag ännu mer gråhårig... *SUCK*
Iallafall fick vi en mysig kväll! Har stoppat i mej massor av skitmat hela dagen och kvällen fortsattes i samma spår. Köpte pizza på Hemköp som värmdes upp! Gott var det och det sa slurp på min tallrik!
Godis fick gossarna välja i affären och bland annat snören! Jag fick snabba flaschbacks tillbaka när jag var liten! Ofta köpte jag snören när jag var hos min mormor och morfar och där fick vi alltid varsin läsk i glasflaska! Jag stoppade alltid ner mina snören och så blev det som ett sugrör! Visade detta för kidsen och det blev jubel! Läsken tog slut på ett kick och så även snörena;-)
Apropå minnen! Barnprogrammet Bert var på barnkanalen nu ikväll! En underbar serie som både jag och grabbarna skrattar gått åt! Vilka härliga barndomsminnen den serien ger! Och minns ni hur inne det var att ha såna här telefoner? Dom fanns i alla olika modeller, allt från hamburgare, korv med bröd och läppar! Jag vet att jag aldrig fick någon, men mina kompisar hade såna och jag var grön av avund vill jag lova;-)
Måste medge att jag är en gnutta bitter ikväll.. Ännu en helg som Jonas är ute på galej.. Jag vill oxå vara ute och roa mej och framför allt roa mej med min blivande man och bara umgås med honom... Det händer typ aldrig numera.. Ja jag är en gnutta bitter... Känner att jag verkligen skulle behöva ROA mej just nu! Det skulle jag vara jäkligt bra på känner jag!;-) Men här kommer iallafall ett skål från mej här i soffan, SKÅL mina kära vänner!

3 kommentarer:

  1. Det är verkligen "flashbacks" att dricka dricka ur godissören !!
    Dock vette tusan när jag köpte sånna senast - det var evigheter sedan !!
    Jag tvingades dock äta ett helt gång under min möhippa i göteborg, men det är en annan historia !? :)

    Snabbat ? hmm... kanske, mitt "problem" är att jag bara har ett tempo och det spelar ingen roll om jag springer 2 eller 5 km. Tiden hamnar ALLTID på strax över 5min/km !?
    Hur jag ska klara en hel mil i juni är dock ännu VÄLDIGT oklart ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aj now!! Godissnören som sugrör, NOSTALGI!! Jag fick heller aldrig någon sån där rolig telefon. Pappa hade hört att de kunde ringa upp en massa dyra utlandsnummer även om den låg på så nej nej nej... Ingen sån för mig. Jag hade länge en sån där gamla med nummerskiva. Pinsamt!!

    Jag vill också ut och roa mig. Men orkar inte vara bakis dagen efter!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kom hit då så kan vi roas kungligt!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!