fredag 18 augusti 2017

Slav och torskrygg...

De sägs att av barn och fyllehundar så får man höra sanningen?!
Häromdagen när jag hämtade Fabian och Alfred på fritids satt de med 2 av sina pedagoger! De skrattade och berättade att Fabian hade sagt att jag var som en slav hemma! Det var minsann mamma som gjorde ALLT hemma! Men sa pedagogerna, någonting gör väl ändå pappa? -Nja... Han kan hjälpa till ibland och städa!
Ha ha, jag skrattar ihjäl mej! Jag undrar bara 2 saker:
1: Är det kanske möjligvis så att jag under stundens hetta, när min stubin har brunnit upp som den brukar göra ett par 3 gånger minst i veckan och jag vräkt ur mej: -Det är JÄÄÄÄMT jag som gör allt här hemma, nu MÅSTE ni alla hjälpa till?
2. De har märkt det själv?! Att det kanske nog ändå är så att det är jag som gör allt här hemma...
Jag tror absolut på alternativ nummer 2! Jonas trodde absolut på alternativ nummer 1...
Jo då, så nu går jag under namnet slaven! Det gör jag så gärna så;-)
Älskade ungar! Men de hade sagt de med kärlek och värme och tyckte förstås jag var duktig som gjorde allt , men det tycket också en gnutta synd om mej! Och ja de får de gärna göra, då kanske de fattar att de borde hjälpa till lite mer?! Right!
Så ja, alla måste ju få en titel och jag fick titeln slav!;-)
Gjorde en fantastiskt god torskrygg i onsdags som enligt Jonas var 10 solar av 10! Fabian skrek och grät på golvet för han spydde visst på fisk och dessutom hade de redan fått fisk på fritids! Stackars barn va elak morsa han har som måste tvinga i honom fisk 2 gånger per dag.. Han måste ju också bli smart och av fisk blir man smart tyckte i! Men fisk kunde han verkligen INTE äta mer! Så han åt ingen fisk, skitunge! Men Alfred och Douglas, där var de tumme upp! Jag håller med, huuur gott som helst och det bästa! Det var supersmidigt att laga! Till och med så att Jonas skulle kunna laga detta utan några problem!? Ja han säger ju att han inte kan laga mat, men han kan ju läsa?! Då är det ju bara att laga...;-)
Torskrygg med bacon och gräslök
Det här behöver du:
4 st torskrygg (ar) Jag köpte frysta på Hemköp
2 krm svartpeppar
1 tsk salt
1 paket bacon
3 st schalottenlökar, finhackade
2 dl grädde
1 dl ost
1 msk fransk senap
1 burk creme fraiche
1 dl gräslök
Gör så här:
Salta och peppra torsken. Lägg i ugnsfast form. Blanda samman alla övriga ingredienser, utom osten. Förstek baconet och löken. Häll över fisken och strö över riven ost.
In i ugnen på 225 grader i 20 min! Servera med pressad potatis! Jag orkade dock inte skala potatisen, så det fick bli hela potatisar med ska till Jonas stora fasa... Han är så tjinkig.. Att jag är en slav i familjen, men skala sina potatisar, det får han banne mej göra själv! (Säger jag med glimten i ögat! Han uppskattar ALLT jag gör och det vet jag om!;-))
Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Hej! Fantastiskt fint ert fritidshus!! Men varför säljer ni? Ni har det så underbart där, ser så härligt ut när ni är alla tillsammans där. Ha en fin höst, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Åh ja jag vet! Eftersom att det är 3 stycken ägare, och bara en ägare vill ha kvar den, så fick det bli denna utväg tyvärr:-(

      Tack desamma!

      Kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!